loader
Turizmin Geleceği 11. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi'nde Ele Alındı

Turizmin Geleceği 11. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi'nde Ele Alındı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB)’un organize ettiği 11. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, 25 Kasım 2021 tarihinde Antalya Lara’da bulunan Kilit Grubu otellerinden Cosmopolitan Nirvana Otel’de yapıldı. AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı’nın ev sahipliğinde başlayan kongreye; Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, 75. Dönem BM Genel Kurul Başkanı Volkan Bozkır, Antalya Valisi Ersin Yazıcı, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizm birlikleri başkanları, belediye başkanları ve turizmciler katıldı.

Online olarak da yayınlanan kongreyi toplam 3 bin dolayında kişi katılırken, kongrede dünya ve Türkiye turizminin durumu ve gelecek beklentileri sunum ve panellerle ele alındı. 2021 yılı teması üzerine AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı'nın kapsamlı konuşması ile başlayan kongrede; istihdamdan yatırımlara, büyümeden ekonomik ve sosyal etkilere kadar 15 ana konu tartışıldı. AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı “Geleceğin Turizmi, Yapılabilir Turizm Olacaktır.” Covid-19 sürecini ve turizmdeki değişimleri analiz ederek konuşmasına başlayan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, bu süreçte turizmde pozitif katkı yapan ve maddi-manevi desteklerini esirgemeyen; T.C Cumhurbaşkanı ve T.C Kültür ve Turizm Bakanı başta olmak üzere, Dış İşleri, Sağlık, Hazine ve Maliye, İçişleri dahil ilgili tüm bakanlıklara, bürokratlara ve meslek birliklerine ve üyelerine sektör adına teşekkürlerini sundu. Yeni arayışlara yönelen dünya için, turizmi sürdürülebilir kılmanın temel şart olduğunu vurgulayan Dr. Yağcı, “Sektörümüzün Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine potansiyel katkısını gözeterek daha yeşil, daha kapsayıcı ve daha dayanıklı bir turizm için ortak bir strateji ve vizyon oluşturabiliriz. Geleceğin Turizmi ‘Yapılabilir Turizm: Able Tourism ’olacaktır” dedi. Riskle yaşayan bir sektörüz ve riski yönetmemiz gerekmektedir” diyen Dr. Yağcı. “Riske dayalı çözümler bulmak ve uygun acil durum planları oluşturmakta başarılı olduk. Bu, umutlu olmamızı sağladı” dedi. Sürdürülebilirliğin ortak sorumluluğumuz olması, sağlık ve hijyenin yeni normalimiz olması gibi gerçeklerin bir kez daha farkına varıldığının altını çizen Dr. Yağcı, “Her ne yapılacaksa, “Koruma-Kullanma Dengesi ve Bütüncül Yaklaşım” prensiplerinde olmasına gerekiyor. Öte yandan oyunun yeniden kurgulandığı bu dönemde, aktör olarak, turizmdeki hedeflerin gerçekleşmesinde; yönetişim, finansman ve sistemler ve araçların oturması gibi 3 temel unsura ihtiyaç var. Bunun en güzel örneklerinden biri de; esnek ve hızlı hareket edebilme kabiliyetini sağlayan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı oldu.” dedi. Turizmi sürdürülebilir kılmak: Able Tourism” “Sektörümüzün Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine doğru yol aldığını belirten Dr. Yağcı, Geleceğin Turizmi ‘Yapılabilir Turizm: Able Tourism’olacaktır. Tatil, belki de ilk defa gerçek manasına kavuşuyor: O da büyük olasılıkla “Yapılabilir Turizm” olacak. Bun açıdan “Yeniden Kurgulama” dönemindeyiz.” dedi, Mutfağından ön bürosuna, odalarından servisine kadar, sunulan hizmetlerin “yapılabilir - sürdürülebilir” ve ihtiyaçlara akıllı çözümler üreten, “yetenekli işletmeler, destinasyonlar” olunması gerektiğinin altını çizen Dr. Yağcı, Fiyatları ayarlamak, maliyetleri kontrolde tutmak, Kredileri ödeyebilmek, İstihdamı kalifiye tutmak, Enerjinin kullanımı ve maliyetini yönetebilmek ve Yatırım ve yenilemeyi tatilci ihtiyaçları ile uyumlu kılabil[1]menin en temel zorluklar olduğunu sıraladı. Kültür Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy “Turizmde Ayrışma Noktası: Kültür Ve Sanat” 11. Uluslararası Resort Turizm Kongresi Konuşan, Kültür Turizm Bakanı Mehmet Ersoy 2022 ve ötesinde Türkiye turizmini rakiplerinden pozitif ayrıştıracak ana unsurun, kültür ve sanat ile markaları yaratmak olduğunu vurguladı. Salgın döneminde, sektörler birlikte üretilen akılcı politikalarla başarılı bir yönetim yapıldığının altını çizen Bakan Ersoy, “Pandemiden en çok etkilenen turizmimiz 2022 de dahil olmak üzere iş birliği ve yapılanmamız iyileşmeye katkıda bulunacak. Bu süreçte kanunlara uyan ve sorunlara çözüm getiren sektöre teşekkür ederim.” dedi. Turizmciler risk adı, çözüm getirdi Şikayet etmek yerine risk alan turizmciler sayesinde turizm hedeflerinin revize edildiğini belirten Bakan Ersoy, “Normal şartlarda İspanya'nın gerisinde olan Türkiye, pandemi sonrasında İspanya'yı geride bıraktı. Nasıl başardık mı? Çünkü TGA hayatımıza girdi." dedi. Ersoy , “Doğru zamanda, doğru reklam gösteriyoruz. Destinasyonu markalaştırırsanız; birilerinin önerdiği değil, ziyaretçilerin tercih ettiği destinasyon olursunuz. Krizlerde fiyat indirmezsiniz.” dedi. Güvenli Turizm Sertifikası güncelleniyor Ersoy, başarı ile uygulanan Türkiye’yi pozitif ayrıştıran Güvenli Turizm Sertifikası’nın da değişeceğini açıkladı. Ersoy, “Bazı kurallar gidecek bazı yeni kurallar gelecek. Bu sertifikayı “Güvenli ve Yeşil Turizm Sertifikası” olarak değiştireceğiz. Bunu yapmazsak başta AB olmak üzere, kurallara uymayan hava yolları[1]na ceza verilecek. Kurallara uygun olmayan hizmetler için ek vergi alınacak. Biz bu işte öncü ve hızlı olmalıyız.” dedi. BM 75. Genel Kurul Başkanı Volkan Bozkır “Sürdürülebilirlik, Sosyal Ve Kültürel Değerleri Korunmaktır” Resort Kongresi'nde yaptığı konuşmada, turizmde sürdürülebilirliğin önemini vurgulayan BM 75. Genel Kurul Başkanı Volkan Bozkır, "Sürdürülebilir turizm; turistler kadar, ev sahibi toplulukların da ihtiyacını gözetir. Sürdürülebilir turizm, sosyal ve kültürel değerler korunarak kalıcı bir fayda sağlar.” dedi. "Turizm milyonlarca insana geçim kaynağı oluşturur. Sürdürülebilir turizm için bilinç oluşturulması gerekmektedir” diyen Bozkır, “Kültürel ve tarih değerlerin korunması, turizmin çeşitlendirilmesi, sürdürülebilir turizmin tanıtılması, STK’ların bilinçlendirilmesi, alt yapı ve çevresel sorunların çözümlenmesi sürdürülebilir turizmin gelişmesine katkı sağlayacaktır” dedi. RTK Grup CEO'su Thomas Bösl “Müşteriye giden en iyi yol: Kültür” Kongreye katılan RTK Grup CEO'su Thomas Bösl, Antalyalı turizmcilere Alman pazarı ve Türkiye’nin pozisyonu hakkında verilerle anlatımda bulundu. “Müşterilerimiz 2022 yılında seyahat ve tatil için hala emin değil. Bizim görevimiz insanların güvenli bir tatil yaptırmak. Türkiye bu alamda başarılı oldu ama önlemlerini daha iyi anlatmalıyız ki onlar Türkiye’de var olan turizm sunumunu görüp devam edebilsinler” diyen Bösl, “Almanya ve Türkiye olarak iyi bir partnerliğimiz var. 2022’de artış olacak, her şey dahil büyüyecek çünkü Almanlar emin olmak ister. Türkiye'deki durum açık ve olanları net bildirmemiz gerekiyor. Türkiye’nin güvenliği olduğunu göstermeliyiz. Turizmde sürdürülebilirlik önemlidir. Hangi hedefin seçildiğine hijyen şartları çok iyi belirliyor. Bu alanda daha iyi tanıtım yapmalıyız. Oteller ve destinasyonlardan direkt haber almak, hijyen konseptlerinden haberdar olmak önemli. Öte yenden, turizmde otel dışı mekanların da büyümeye kaynaklık etmesinin altını çizen Bösl “Kaliteli tatil fiyatlarına dönmeliyiz. Burada kültürel değerleri tatil ile entegre etmek zorundayız ki, bunlar müşteriye giden en iyi yoldur.” dedi. TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır “En önemli konu: Sürdürülebilirlik ve çevre” Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Sururi Çorabatır, konuşmasında gelecek dönemde turizm sektöründeki en önemli konunu sürdürülebilirlik ve çevre olacağını, bu konuda geri kalan ülkelerin hem rekabet şansını kaybedeceğini hem de yaptırımlara maruz kalacağını ifade etti. Turizmini sadece rakamlardan ibaret olmadığını söyleyen Çorabatır, “Yıllardan beri turizm sektörünün dile getirdiği meslek örgütü yasası için çalışmaların tekrar gündeme gelmesi için destek istiyoruz. Tüm sektör paydaşları kapsayacak şekilde çıkarılmasını sizlerden rica ediyoruz." dedi. Coral Travel YK Başkanı Coşkun Yurt “Kaliteli hizmet müşteride karşılık buluyor” Rusya ve BDT pazarları ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Coral Travel Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Yurt da Pandemi sürecini Türkiye’den daha iyi yöneten ülke olmadığını ve bunun yüksek güven sağladığını belirterek 2020 hedeflerinden bahsetti. Mısır’ın charter uçuşlarına açılmasının, bazı dönemlerde Türkiye’nin aldığı turist sayısını düşebileceğinden bahseden Yurt, “Ama kaliteye verilen hizmet müşteride karşılığını buluyor. Kaliteli hizmetle gelir arasında ilişki var.”dedi. TGA Genel Müdürü Yalçın Lokmanhekim “Markalaşma stratejisine başladık” TGA Genel Müdürü Yalçın Lokmanhekim, kurumun hedef ve stratejilerini anlattı. Tanıtımda destinasyon ve tema odaklı iletişim kampanyaları yürüttüklerini kaydeden Lokmanhekim, hedef kitleye ve hedef pazara uygun reklamlar hazırladıklarını pandemideki koşullara uyum sağlamak bizim için çok önemliydi. Bu konuda hiçbir fırsatı kaçırmadık.” dedi. 2022 ve ötesindeki planlardan da söz eden genel müdür, Çatı markamız Türkiye. Bunun altında iki marka için iletişime çalışması başlattık: İstanbul ve Ege. İstanbul için “İstanbul Is The New Cool”, Ege için ise Turkaegean. Amacımız hedef pazarlarda daha fazla tüketiciye ulaşmak.”dedi. DenizBank CEO'su Hakan Ateş “Biriken para, turizme de akacak” Açılışta ekonomi ve turizmle ilgili detaylı bir sunum yapan DenizBank Finansal Hizmetler Grubu CEO'su Hakan Ateş, “Salgın döneminde Tasarruf eğilimleri arttı. Bu para nereye gidecek? Ev, araba vs. alındı ama turizme de akacak. Türkiye coğrafyasını yükümlülükten ziyade bir varlık olarak görmeli.” dedi. “Fiyat rekabetçiliğinde çok iyiyiz. Siyaseten ve sektör olarak turizmin öncelenmesi anlamında en önemli turizm ülkelerine yakınız. Bilgi teknolojilerde ve yetişmiş insan gücünde gelişmemiş gerekiyor. Çevresel altyapıda gelişmemiz gerekiyor. Güvenlik Sertifikasında birçok ülke bizi izledi burada gösterdiğimiz başarıyı Yeşil Güvenli Sertifikada da göstermeliyiz.” diyen Ateş “Türkiye Yeşil Sertifika konusunda henüz yüzde 10'larda. Sürdürülebilir turizm sadece karbon salınımı ile ilgili değil. Eşit, kapsayıcı büyüme, istihdam, çevresel, sosyal ve kültürel değerlerin korunmasını içeriyor.” Öte yandan Ateş, Konaklama Vergisinin ve KDV oranı uygulamasının krizdeki gibi sürmesini, tahsis, üst hakkı’ gibi kamu ödemelerinin esnetilmesini, uçak / koltuk başına yakıt desteğinin gelmesini ve SGK teşviklerinin sunulmasını önerdi. Google Türkiye Direktörü Mehmet Keteloğlu “Bilgilendirmenin önemini gözlemledik” Google Türkiye Direktörü Mehmet Keteloğlu Turizm ve Dijitalleşme”nin önemini vurguladığı konuşmasında, “Google olarak tüm araç ve inisiyatiflerimizle turizm sektörünün yanındayız.” dedi. “Konaklama kategorisinde Türkiye'den yapılan Google aramaları dünya ortalamasından daha yüksek bir büyüme kaydettiğini söyleyen Keteloğlu “Google Arts & Culture ile bilinirliğimizi arttırmak için çalışmalar yapmaya devam edeceğiz. Turizm sektöründe dijital farkındalık yaratmak için TUROFED ile çalışmaktan gurur duyuyoruz. Sağlık ve hijyen tedbirleri konusunda tüketiciyi bilgilendirmenin önemini gözlemledik. Turizm ve seyahat sektöründe değişen tüketici taleplerini hızlı okumak çok önemli."dedi. FTI Grup Genel Müdürü Ralph Schiller “Türkiye uzak ara en büyük destinasyon” FTI Grup Genel Müdürü Ralph Schiller 11.Resort Turizm Kongresi’nde konuşma gerçekleştirdi. “FTI ve Türkiye kriz dönemlerinde önemli bir ortak oldu. Bu ortaklık yalnızca Antalya ile sınırlı değil, Alaçatı ve Bodrum gibi tatil beldelerini de kapsamaktadır. Müşterinin beklentilerini ve seyahat kararını etkilemede hızlı olmalıyız. Yeni kapasiteler yaratmalıyız. Otellerle günlük olarak yakın temasta olmalıyız.”diyen Schiller, konuşmasını şöyle sonlandırdı: “Müşterileri geri almak birkaç yıl sürer Bu nedenle pazar için açık kalın ve farklılıklar üretin. Farklı kaynak pazarları araştırın. Önümüzdeki dönemde büyümenin önündeki sıkıntılar da Son dakika eğiliminde artış, Kapasite yönetiminin zorlaşması, uzun erimli destinasyonlara uçuş riski, Büyüme modellerine rakiplerden gelen tehdit ve Yeni iş modelleri oluşturma olacaktır”. Sunexpress Ceo’su Max Konnatzi “2019 rakamlarını geçtik” Sunexpress Ceo’su Max Konnatzi de Kültür ve Turizm Bakanlığı ile birlikte çalışmalarının önemine değinerek “Aşılama ile birlikte müşterilerimizin güvenliği ve sağlığı için şu an üzerimize düşeni yapmaya devam ediyoruz. Türkiye turizmi daha da büyüyecektir. Sun Express de bunun için her zaman yatırıma ve işbirliğine hazır olacaktır. Ortak çalışarak büyük başarılar elde etmek ve etmeye de devam edeceğiz. Turizm Bakanlığıyla birlikte ulaşılması zor görünen rakamlara ulaşmak için çaba göstereceğiz. Rezervasyon sayıları 2019 sayılarına yaklaştı."dedi. Doğu Avrupa ve Balkanlardaki durum “Balkanlar ana Pazar olmaya adaydır” AKTOB Başkan yardımcısı Kaan Kavaloğlu'nun yönetiminde yapılan panele; Akay Travel Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Okudur, Fibula Travel Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Mavisu ve Coral Travel Polonya Genel Müdürü Kaan Ergün değerlendirmelerde bulundu. 11 ülkenden oluşan toplu pazarın gelişimini verilerle ortaya koyan Fibula Travel Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Mavisu "Oteller bu pazarın daha çok farkına varmalı çünkü, Rusya ve Almanya’dan sonra ana Pazar olmaya aday bölge. Bakanlıktan balkan ilgili reklam bütçesinin artırmasını istiyoruz. Gereken şekilde değerlendirilirse büyümede devamlılık sağlanır”dedi. Polonya pazarını değerlendiren Coral Travel Polonya’nın müdürü Kaan Ergün ise “Korona ile birlikte en hızlı düşen ülkelerden biri Polonya oldu, 2021’de ise yeniden arttı. Bu artışta; Türkiye’de fiyat-kalite dengesi güzel bir noktada buluşması, başlatılan güvenli turizm sertifikasının başarıyla uygulanması ve Türkiye-Polonya arasındaki iyi diplomatik ilişkilerdir. Polonya vatandaşlarına pasaport zorunluluğunu kaldırılırsa Türkiye’ye gelen Polonyalı sayısı daha da artar” dedi. Akay Travel Genel Müdürü Ethem Okudur da. “Baltık pazarı nüfusuna oranla Türkiye’ye gelen turist açısından ilk 3’e girer. Pandemi öncesinde sadece Antalya’ya bu ülkelerden 400 bin turist almıştık. Salgın, politik veya farklı bir şey yaşanmazsa, Baltıklarda 2019 sayılarını aşabiliriz. Pazara özel uygulama yapmak gerekecektir. Ancak her pazara farklı uygulama olmalı.” dedi. Turizmde Ürün Çeşitliliği “Turizm çeşitlenirse gelir artar” Yönetimini AKTOB Y.K. Üyesi Ece Tonbul’un yaptığı “Turizmde Ürün Çeşitliliği" konulu oturuma; Tura Turizm’den Leyla Öner, Turizm Medya Grubu’ndan Volkan Ataman, Gastronomi Uzmanı Vedat Başaran ve IKSV’den Görgün Taner katıldı.

Kültür turizminin, Türkiye’deki turizmin arkasındaki itici güç olacağını vurgulayan Görgün Taner, “Kültür turizmi sadece gezi değildir. Kültür unsurlarının tamamını kapsayan olgudur. Kültür unsurları yalnızca turistler için yapılmaz. Siz ülkenizin kapsadığı kültürel etkinlikleri onu paylaşan insanlar için yaparsınız, turistler de görmeye hissetmeye gelir.” dedi. "İnsanlığın şu anki gastronomi anlayışı keyif ve merak üzerine." diyen Vedat Başaran da, "Tabiatın bize sunduğu çeşitli bir gastronomi yelpazemiz var, ama bunu biz bile halen keşfedemedik. Kendi bitki örtümüzü, hayvan örtümüzü, denizlerimizin özelliklerini daha öğrenemedik."dedi. Yeni kuşakların daha bilinçli olduğunun altını çizen Başaran, “Bu yüzden gelşen akımları izlemeyiz, bunu başaran ülkeler öne geçecektir.” dedi. "MICE alanında Türkiye'de yapılan istatistiksel bir çalışma yok. Bu konuyu öncelikle ele almamız gerekli ”diyen Volkan Ataman da, tanıtım odaklı olmak için stratejik çalışmaların yapılması gerektiğin söyledi. Uzun vadeli planlar yapılıp, daha geniş bütçeli çalışmalar yapılabilirse destinasyonlarımızın daha etkili tanıtabileceğinin altını çizen Ataman, “Ülkemizde nitelikli turist ve harcama tutarını arttırmak istiyorsak bunun yolu MICE’tan geçiyor ve bunu bir marka haline getirmemiz gerekiyor."dedi “2022 yılı sonunda 55 yeni gemi, ek 100 bin yolcu hedeflemekteyiz”, diyen Leyla Öner de dünya ve Türkiye kruvaziyer pazarından verileri sergiledi. "Antalya'nın sağladığı birçok avantaj, gemi firmaları için tam bir indi bindi limanı olarak burayı tercih edebileceğini gösteriyor. Ama bizim Antalya'yı bu noktada daha çok tanıtmamız gerekiyor. Kruvaziyer yüksek segmentli müşterisi olan ve birçok sektörü birbirine bağlayan bir sektördür.” dedi. Konaklama Sektöründe Neler Oluyor? “Bekledikçe zaman kaybediyoruz” Yönetimini Tavit Köletavitoğlu'nun yaptığı panele; Indigo Grup CEO'su Ömer Tosun, Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit ve Hotel Linkage & Digihens başkanı Erhan Kaya katıldı. Personel sıkıntısının, hakkında söylenmiş satıştan, pazarlamadan daha fazla ön plana çıkacağını söyleyen Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, ''Şimdi de Covid'i. Konaklamaki en büyük fiyatlarımız personeldi. 4-5 yıl boyunca mutfakta çalışacak öğeleri bulamayacaksınız. Bekledikçe zaman kaybedi[1]yoruz. Satış, pazarlama, fuarlar hep aynı artık. Bizim 1955'ten bir mutfak görünümümüz var. Ekipman var, yer var her şeyimiz var. Bunu neden kullanmıyoruz” dedi. ''Antalya'nın rakipleri çok. Antalya'nın bu artışa sahip çıkmalı. Yani, tarihi turizmin içine almalı.”diyen Indigo Grup CEO’su Ömer Tosun da, “Gastronomi gibi bir önemli alan var. Çoğu otellerde Anadolu mutfağından bir şey yok. Otellerde Türkçe müzik yok. Mimaride ait bir desen yok. Kapadokya'nın kendi öz değerlerimizi ön plana çıkarmaya ve tanıtıyoruz. Çünkü sunduklarımız kendi değerlerimizdir. Bizim kendi öz mimarimiz, Gastronomimiz, konaklamamız ne varsa konaklama sektörü ile birlikte tamamlanacak. Öte yandan “Z kuşağı çok farklı. Muhakkak paylaşıyor” dedi. Otel teknolojilerini değerlendiren Hotel Linkage & Digihens Başkanı Erhan Kaya, “Konaklama sektörü neler oluyor? Bunun üzerine üç ayaklı bir süreç var. Cebinde en çok parası olnı belirleyip otelimizde konaklat[1]mamız gerekiyor. Otelimizde konaklayanlara da onları memnun etmek için doğru insan kaynakları ile hizmet vermeliyiz'' dedi. Turizmde insan kaynağının durumu “Çalışana orada olmak için bir “neden” verin” Turizm Akademisyenleri Derneği Başkanı Sn. Prof. Dr. Muharrem Tuna yönetiminde yapılan “Turizmde İnsan Kaynağının Durumu ve Geleceği” konulu panele Özyeğin Üniversite[1]si’nden Teoman Alemdar ve Hilton Türkiye’den Abdullah Apak konuşmacı olarak katıldı. "Müşterilerimizi buraya çekmek kadar, onları burada ağırlayacak olan kişiler üzerinde de önemle durmamız gerekmektedir” diyen Apak, "Çalışan memnuniyetini sağlamadan, müşterinin memnuniyetini sağlayamayız. Onlara gerçekçi bir neden sunmak gerekir. Neden orada çalışıyor? Bunu sağlamadan devamlılık mümkün değildir” dedi. "Eğitimde bu alanı tercih etmiş gençleri doğru yönlendirmemiz, onları doğru bilgilendirmemiz çok önem[1]li”,diyen Alemdar da “Gençler bu sektörü çok istiyor, ama gelecek göremedikleri için başka alanlara kayıyorlar. Çalışan; patronla müşteri arasında en hayati öneme sahip. İki tarafı da memnun etmek gibi ağır sorumluluk altında. Bu yüzden onların ruh halleri de çok önemli, bunu sağlıklı kılmalıyız.”dedi. Turizmde Dönüşüm “Güvenin tekrar inşa edilmesi çok önemli” Turizm Eski Bakanı Bahhattin Yücel moderatörlüğünde yapılan “Turizmde Dönüşüm” konulu panele; HotelRunner kurucu ortağı Ali Beklen katıldı. Konuşmasına, “Misafirlerin güvenini her alanda kazanmaya odaklanmalıyız” diyerek başlayan Ali Beklen "Misafirler kendi ülkelerinin virüs karşısındaki aldıkları önleme güveniyor ve aynı kültür/ülkeden misafirlerle konaklamak istiyor. Yönetim, çalışanalar, iş ortakları ve alt yapınız dönüşüme hazır mı? Hızlı dönüşen ülkeler fark yaratacak. Özellikle güvenin tekrar inşa edilmesi çok önemli. Fırtına yaklaşıyor, rekabette nasıl ayakta kalacağız?” Tüm seyahat segmentlerinde Hijyen ve sağlık göreceli olarak daha önde. Beklentileri anlamak lazım ki sürdürülebilir seyahat beklentilerini yönetelim” dedi. Salgın döneminde turist eğilimleri “Firmalar, Orkestrasyona geçmeli” Resort Kongresi’ne online olarak katılan Boston Consulting Group Genel Müdür & Ortağı Sn. Gabriele Ferri, “Salgın Döneminde Turist Eğitimleri” konulu konuşma yaptı Turist eğilimlerindeki değişimleri ve firmaların yeni dönemde yapması gerekenler üzerine açıklamalarda bulunan Ferri, Pandemide olağanın çok dışına çıkıldığını ve şimdi nasıl toparlanılacağının arandığını vurguladı. Türkiye’nin de öne çıktığı 2021’deki seyahat aramalarında ve alımlarda, tüketici eğilimlerindeki değişimi özetleyen Ferri, davranışta yeni trendleri şöyle sıraladı: Düşük riske yönelim, Güvenli destinasyon[1]lar arama, Fiyata karşı, yalnız ucuza değil, dual bir hassasiyet oluşması, Esnek tatil koşulu, özellikle dev markaların sağlık odaklı politikaları, Dijital ve online davranışın derinleşmesi, 5 yıldızlılardan evlere ve butiklere yönelim. Yeni dönemde firmaları da dönüşümün beklediğini vurgulayan Ferri, bunları da; Analiz yeteneklerinin artırılması, Reklamın duygusal yönlerinin incelenmesi, Kişiye odaklı çözümler, Farklılaşmış ürün ve sunumlar ve sorunsuz-dikişsiz deneyimleri sağlama şeklinde sıraladı. Şirketler için bir yönetim modeli de sunan Ferri, Bionik Gelir Yönetimi olarak açıkladığı sistemin; insanla teknolojiyi birleştiren bir yapısı olduğunu söyledi. Bu sistemde yaşanacak dönüşümleri de özetleyen Ferri bu dönüşü şöyle sıraladı: Destinasyon satmaktan, insanların neden orayı seçtiğini gösteren Deneyim satmaya geçiş, Standart ürün sunumundan iletişime dayalı Kişiselleşmiş ürün sunuma geçiş, Fiyatları, koşulları, vb ayrı ayrı yönetmekten bir Orkestrasyona geçiş, İzole deneyim gösteriminden Sorunsuz-Dikişsiz deneyimler yaratmaya geçiş. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek “Belediyelerde, Turizm İçin Ek Desteğe Gerek Var” 11. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’de konuşan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, rakamlarla turizmin Antalya için önemini anlattıktan sonra, turizm yatırımlarının doğru planlanabilmesi için belediyelerde ek desteğe gerek olduğunun söyledi. Antalya Valisi Ersin Yazıcı “Antalya Başarılı Bir Sınav Verdi” 11. Uluslararası Resort Turizm Kongresi'nde konuşan Antalya Valisi Ersin Yazıcı da Antalya'nın yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın öncülüğünde pandeminin olumsuz etkilerini azaltmak için son derece başarılı bir sınav verdiğini belirtti. Yazıcı, “Bu yıl kadar 8 milyon 861 bin turistle geldi. Rakamlarımızı daha da yükselteceğimize inanıyoruz. Turizmin daha çok destekleşerek geliştirebiliriz. Antalya Valiliği olarak çalışıyoruz” dedi.


Etiketler: Antalya Turizim MuhittinBöcek Kongre KültürVeTurizim

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Ankara'daki köpek katliamının zanlıları serbest

Yenimahalle İlçe Emniyet Müdürlüğü Suç Araştırma Büro Amirliği ekipleri, köpekleri zehirlediği iddia edilen şüpheliler, Levent Ö., Musa D. ve Aydın G.'yi yapılan çalışmayla yakaladı. Sebze halinde balıkçılık yapan ve aynı mahallede oturan Levent Ö.'nün k&...

TRAFİĞE KAYITLI ARAÇ SAYISI 23 MİLYON 153 BİN 556 OLDU

2019 Ekim itibarıyla trafiğe kayıtlı araç sayısı 23 milyon 153 bin 556 olurken, geçen yılın aynı dönemindeki araç sayısı 22 milyon 818 bin 544 olarak kayıtlara geçti. Böylelikle 1 yılda trafikteki araç sayısının 335 bin 12 adet arttığı görüldü.

Medya takibinin ön...

FİNİKE’DEKİ 14 YENİ MERMER OCAĞI TBMM GÜNDEMİNDE

FİNİKE’DEKİ 14 YENİ MERMER OCAĞI TBMM GÜNDEMİNDE

CHP’Lİ BUDAK: “DOĞAYI KATLETMEK GELECEĞİMİZİ YOK ETMEKTİR”

CHP Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak, Antalya’nın Finike ilçesinde 14 yeni mermer ocağının daha açılacağı yönündeki iddiaları TBMM g&uum...