loader
Muratpaşa kansere savaş açtı

Muratpaşa kansere savaş açtı

Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, her pazartesi ve perşembe mahallelerden kadınların kanser

taraması için Antalya İl Sağlık Müdürlüğü’nün Kanser Erken Teşhis Tarama Ve Eğitim Merkezi’ne

(KETEM) ulaşımlarını sağlayacakları söyledi.

Muratpaşa Belediyesi’nın yaklaşık 2 yıl önce başlayan kadınlara yönelik kanser tarama programını

mahallere genişletiyor. Kadınların Antalya İl Sağlık Müdürlüğü’nün KETEM’lerine erişimini sağlayan

Muratpaşa Belediyesi, artık haftada iki gün mahallerden KETEM’lere kadınların ücretsiz ulaşımını

sağlayacak.

Başkan Uysal, kanser taramasından geçecek ilk grubu Etiler Mahallesi’nden uğurladı. Mahalle Muhtarı

Nesrin Kuş’un öncülüğünde bir araya gelen kadınlar sabah saatlerinde muhtarlıkta buluştu. Başkan

Uysal burada yaptığı konuşmada, önleyici sağlık hizmetlerinin Türkiye’de çok yetersiz olduğuna dikkat

çekti. Başkan Uysal, “Daha çok hastalanan insanlarımızı tedavi amaçlı bütçelerimizi kullanıyoruz.

Oysa asıl yapmamız gereken insanlarımızın hastalanmasını önlemek” dedi.

Bu noktada beslenme eğitiminin ve sağlık taramalarının çok önemli olduğuna dikkat çeken Başkan

Uysal, “Ön almak lazım. Çünkü çok yüksek yüzdeyle hastalanıyoruz. Çok kötü besleniyoruz. Spor

yapmıyoruz. Kötü alışkanlıklarımız var. Bunları atlatmamız lazım. Bunların önüne geçmemiz lazım”

diye konuştu. Son dönemde en yaygın olan rahatsızlıklardan birinin de kanser olduğunu belirten

Başkan Uysal, şunları söyledi:

“Muratpaşa Belediyesi olarak, biz, her pazartesi ve perşembe KETEM’e komşularımızı alıp meme ve

rahim ağzı kanserleri ile talep etmeleri halinde kalın bağırsak kanseri taramasına götürüyoruz. İki yıl

önce kırk yaşın üstündeki 110 bin komşumuza mektup yazdık. ‘Lütfen’ dedik ‘Siz bizim için

önemlisiniz. Tarama için KETEM’e sizi götürelim. Tek yapmanız gereken bizimle bağlantı kurmak’

dedik ve beş bin civarında komşumuz bizimle bağlantı kurdu. Onları taramaya götürdük. Bizim

mektubumuzla hareket eden ya da bizimle KETEM’e giden 100 - 150 arasında komşumuza tanı kondu.

Başka bir değişle bu komşularımızın hayatını kurtarmasına katkıda bulunuldu.”

Başkan Uysal, tarama çalışmalarının yanı sıra Antalya Tabip Odası’yla beslenme eğitimi gibi

çalışmalara da başlayacaklarını da sözlerine ekledi.


Etiketler: TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA MURATPAŞA ÜMİTUYSAL KETEM

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Tütüncü, “Kepez büyümeye devam edecek”

Meclis üyeleri ile akşam yemeğinde bir araya gelen Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, “Farklı partilerden olabiliriz, ancak verdiğimiz her kararın odağında insan var, şehir var ve şehri güçlendirmek var. Birlik ve beraberliğimizle Kepez büyümeye ve gelişmeye devam edecek” dedi.

<...
Kooperatif tarihinde bir ilk 33 Yıllık Hasrette Sona Doğru

Aksu Çalkaya’da 168 kooperatiften biri olan S. S. İletişim Arsa Konut Yapı Kooperatifi üyeleri hayallerinin temellerini attı. Note Yapı İnşaat firmasıyla ortak işbirliği ile gerçekleştirilen proje için S. S. İletişim Arsa Konut Yapı Kooperatifi yönetim kurulu adına açıklama yapan Başkan Celal Ve...

Başkan Semih Esen, “Arabadan in bisiklete bin”

“Bisikletin sağlık için spor aracı olmanın ötesinde ulaşım aracı da olduğunu göstermek istedik.” diyen Konyaaltı Belediye Başkanı Semih, “Arabadan in bisiklete bin” projesi kapsamında bisiklet gruplarıyla birlikte, pedal çevirdi.

“Köyüm bisiklete biniyor” projesiy...