Dünya ülkelerinde koronavirüs vakalarının artmaya baÅŸlamasıyla Metro Market, Türkiye’deki tüketicilerin güvenli alışveriÅŸi için gerekli önlemleri almaya devam ediyor. Koronavirüs vakasından sonra en yoÄŸun ilgi, hijyen ürünlerine ve temel gıda malzemelerine gösterildi. Bu alanda oluÅŸabilecek fiyat spekülasyonlarına karşı mücadele etmek için Metro, bakliyat ve pirinç satışında bir ay boyunca fiyat artışı yapmayacağını açıkladı.
4.500 çalışanıyla, 21 ilde 37 maÄŸazamızda müÅŸterilerine hizmet saÄŸlayan Metro Türkiye, tüm maÄŸazalarında kontrollü bir ÅŸekilde önlemleri almaya devam ediyor.
“Fiyat spekülasyonlarına karşı mücadele ediyoruz”
An itibariyle yoÄŸunluÄŸun geçtiÄŸimiz iki güne nazaran sakin seyrettiÄŸini belirten Boris Minialai, “Åžu anda gündemde özellikle yoÄŸun ilgi gösterilen ürün gruplarının fiyatlarında bazı spekülasyonların yaÅŸandığını gözlemleyebiliyoruz. Metro Türkiye olarak 30 yıldır amacımız müÅŸterilerimize ihtiyaçları olan ürünleri güvenilir bir ÅŸekilde fiyat ve kalite iliÅŸkisini ürün sunmak. Bu çerçevede Metro olarak fiyat spekülasyonları ile mücadele etmek için bakliyat ve pirinç satışında bir ay boyunca fiyat artışı yapmayacağız.” dedi.
Metro Market’te stok ve tedarik sorununun bulunmadığının altını çizen Metro Türkiye Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Boris Minialai, “İlk açıklamalardan sonra taleplerin artacağını düÅŸünerek müÅŸterilerimizi zor durumda bırakmamak için temel yiyecek, içecek ve hijyen ürünlerinde stoklarımızı artırdık. Stok miktarlarımız günlük ve anlık olarak deÄŸiÅŸmekle birlikte gerekli kontrollerimizi saÄŸlıyoruz. GeçtiÄŸimiz 2 günde marketlerimizde en çok yoÄŸun ilgi gösterilen ürün grupları; hijyen ürünleri, kolonya, kuru gıda ve bakliyatlar; özellikle makarna gibi hızlı ve çabuk tüketilebilir malzemeler, kağıt ürünleri grubu oldu. ÖrneÄŸin; kolonyanın satışı günlük satış ortalamasına göre 28 kat, tuvalet kâğıdı satışı 10 kat, makarnanın satışı 9 kat, eldiven satışı 14 kat, antibakteriyel sıvı sabun satışı ise 29 kat arttı ” dedi.
Metro, aynı zamanda tüm müÅŸterilerin ihtiyaçlarına yanıt verebilmek adına hijyen ürünlerini, temel gıda ve ihtiyaç malzemelerinde de kiÅŸi başına adet sınırlaması getirdi. Bu ürünler ise antibakteriyal özellikli sıvı sabunlar ve ıslak mendiller, kolonya, eldivenler, maskeler ve makarna çeÅŸitleri oldu.
Metro Türkiye Hakkında
Dünyanın en önemli uluslararası perakende ÅŸirketlerinden Metro, Türkiye’de faaliyet göstermeye baÅŸladığı 1990 yılından günümüze, Türk mutfağının daimiyetini saÄŸlama ve gelecek nesillere miras bırakma amacını üstlenmektedir. Metro Türkiye, HoReCa (otel, restoran, kafe) sektörü için bir mutfağı oluÅŸturan tüm hizmetleri saÄŸlarken yaklaşık 4.500 çalışanıyla 21 ÅŸehirde, 37 maÄŸazasıyla profesyonellerin kendileri ve iÅŸ yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeÅŸit ürünü, fiyat-kalite-performans iliÅŸkisini gözeterek sunmaktadır. Türk mutfağına dair çalışmalarını ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri dikkate alarak hayata geçiren ve bu nedenle Sürdürülebilir İş Ödülleri’nin de sahibi olan Metro Türkiye, et ve balık izlenebilirliÄŸinden sürdürülebilir balıkçılığa, gıda atığı projelerinden CoÄŸrafi İşaretli Ürünler projesine kadar tüm çalışmalarıyla yerel deÄŸerlerin kayıt altına alınıp gelecek nesillere miras bırakılmasına katkı sunmayı hedeflemektedir. Metro Chef, Metro Professional, Metro Premium, Aro, Rioba ve Sigma isimli kendi markalarını bünyesinde bulunduran ÅŸirket, tüm maÄŸazalarında “Tarladan Çatala” gıda güvenliÄŸi yönetim sisteminin kurulmasını esas alan bir standart olan ISO 22000 Gıda GüvenliÄŸi Yönetim Sistemi standartlarını da yüzde 100 uygulamaktadır.
0 Yorum