loader
Güçlü hafıza ve beyin sağlığı için B vitamini tüketilmeli

Güçlü hafıza ve beyin sağlığı için B vitamini tüketilmeli

Sağlıklı yaşamın sürekliliği için vitaminler oldukça önemli. Yeterince alınmayan vitaminlerin birçok sağlık problemine neden olabileceğini belirten Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ulaş Özdemir, “E vitamini kalbi, A vitamini göz sağlığını koruyor. D vitamini kas gelişimine, K vitamini kanın pıhtılaşmasına katkı sağlıyor. C vitamini ise enfeksiyon hastalıklarına karşı koruyor” diyerek vitaminler ve faydalarını anlattı.

Göz sağlığı için A vitamini
Göz sağlığını muhafaza etmek için en temel vitamin A vitaminidir. Havuç, maydanoz, dereotu, ısırgan otu, pazı, taze nane, sarı biber, kayısı ve rokada bulunan A vitamini, enfeksiyonlara karşı savaşır, bağışıklık sistemini güçlendirir ve cilt sağlığını korumada önemli rol oynar.

D vitamini güneş ışığı ile birlikte tüketilmeli
Kemik sağlığının tedavi ve korunmasında oldukça etkili olan D vitamini, kemik kaybını azaltıp kasların gelişimini sağlıyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor. D vitamini kaynağı patates, güneş ışığı ile birlikte tüketilmeli.

Hafıza problemlerine karşı E vitamini
E vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir. Çam fıstığı, kayısı, kabak, lahana, marul, domates ve fasulyede bulunan E vitamini bağışıklığı güçlendirmesine ek olarak kalp sağlığı için de oldukça önemli. E vitamini ayrıca cilt ve deri sağlığını güçlendirir, hastalıklarda koruyucu tedavi sağlar ve yaşlanmaya bağlı hafıza problemlerini giderir.

K vitamini yaraların iyileşmesini hızlandırıyor
K vitamini kemik sağlığı için oldukça önemli. Brüksel lahanası, kıvırcık marul, ıspanak, şalgam, pancar, pazı, kale marulu ve kuşkonmazda K vitamini oldukça bol bulunuyor. K vitamini ayrıca yaralanma ve kesik gibi durumlarda kanın pıhtılaşmasını sağlaması açısından oldukça faydalı.

Hafıza ve beyin için B vitamini
B vitamini büyüme ve gelişmeyi sağlamasının yanı sıra hafıza ve beyin sağlığı için oldukça önemlidir. Bağışıklık sistemini güçlendirerek kansızlığı engeller. B vitamini hayvansal gıdalar, erik, patates, brokoli, bezelye, kuşkonmaz, muz ve avokadoda bulunur.

Enfeksiyon hastalıklarına karşı C vitamini
C vitamini tansiyonu düzenler, enfeksiyon hastalıklarına karşı korur. Demir eksikliğine de iyi gelen C vitamini kilo kaybına yardımcı olur ve diş sağlığı için de önemlidir. Kırmızı biber, maydanoz, şalgam, limon, lahana, kivi, çilek, yabanmersini C vitamini deposu besinlerdir.


Etiketler: Güçlü hafıza ve beyin sağlığı için yapılması gerekenler Sağlıklı yaşam için yapılması gerekenler sağlıklı yaşamak için yapılması gerekenler vitaminlerin önemi hangi vitamin neye iyi geliyor vitaminler

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Sürekli Yorgunsanız Sebebi Bu Olabilir!

Kendinizi sürekli yorgun mu hissediyorsunuz? Sabahları yorgun uyanıyor ve işlerinize yetişememekten şikayet ediyorsanız Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar’ın önerilerine kulak vermelisiniz.

Kaliteli Uyku Hepimiz İçin Gerekli
Doktorların yetişkin hastalard...

17 Yaşındaki Bir Genç, 10 Yıl Boyunca ‘Abur Cubur’ Yemekten Kör ve Sağır Oldu

İngiltere’de beslenmesini yalnızca abur cubur üzerinden gerçekleştiren bir genç, görme ve işitme yeteneklerini kaybetti. Gencin durumu raporlara da yansıdı.

Abur cubur söz konusu olduğunda herkesin aklına gelen ilk tehlikeler obezite, diyabet ve kalp damar rahatsızlıkları oluyor. İngiltere’de ...

BU BESİNLERLE BU İLAÇLARI BİR ARADA TÜKETMEYİN!

Besin-ilaç etkileşimine dikkat!
Sarımsaktan greyfurta, ıspanaktan muza, sütten yoğurda… Her biri şifa kaynağı olan besinler bazı ilaç türleriyle bir araya geldiğinde etkileşime girerek tam tersine olumsuz sonuçlara da yol açabiliyor. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur...