loader
Evine Kapanan Tüketici Dijital Eğlence ve Online Eğitime Yöneldi

Evine Kapanan Tüketici Dijital Eğlence ve Online Eğitime Yöneldi

Türkiye’nin en hızlı ve en büyük network kapasiteli içerik dağıtım şirketi Medianova, koronavirüs tehdidi karşısında evlerine kapanan tüketicilerin dijital dünyadaki ayak izlerini takibe aldı. Dünyada 22 ülke ve 50 noktada yatırımı olan, yerli ve global teknoloji şirketi Medianova’nın yaptığı veri analizine göre evlerinden çıkamayan kitle yoğun bir şekilde dijital servislere yöneldi. Salgın endişesiyle evine kapanan ve teselliyi dijital eğlencede bulan tüketici, online dünyada zamanını oyun oynayarak, video izleyerek ve müzik dinleyerek geçiriyor. Ayrıca bu dönemde online eğitim platformlarındaki hareketlilik artış gösterirken, market alışverişleri de dijitale kayıyor.

Türk oyuncular Latin Amerikalıları solladı

Medianova’nın analizlerine göre tüm dünyada dijital oyun şirketlerinin trafiği yüzde 200 artış gösterdi. Latin Amerika ve Ortadoğu ülkelerinde dijital oyunlar trafiğindeki yüzde 100 seviyesinde gerçekleşirken Türkiye’deki artış yüzde 200’lere ulaştı.

Tüketiciler online oyunların yanı sıra e-spor gibi diğer eğlence servisleri tüketimine de ağırlık verdiler. Dijital veriler tüketicilerin geçtiğimiz haftaya oranla daha çok e-spor seyrettiğini ortaya koyarken genel e-spor tüketimi ise yüzde 60 oranında arttı. Karaoke gibi eğlence servislerindeki artış ise yüzde 200’ü buldu. Bu tarz dijital eğlence tercihlerinin toplam tüketimdeki payı halen düşük olsa da hızla artmaya devam ediyor.

Video platformlarında yüzde 50’ye yakın artış

Açıklanan verilere göre internet ortamındaki video ve müzik gibi içerik servislerine de tüketiciler yoğun ilgi gösteriyor. Tüm dünyada TV’lerden seyredilen video servislerinde ciddi yükseliş olduğunu bildiren Medianova, bu alanda son bir haftada yüzde 45 ila 50 seviyesinde artış yaşandığını kaydetti. Türkiye’deki yükseliş trendinin global OTT (doğrudan internetten yayınlanan içerik) servisleriyle paralel seyrettiği ifade edilirken internetteki video içeriklerine olan ilginin artarak devam etmesi bekleniyor.

E-ticarette düşerken online gıda artıyor

Medianova verileri Doğu Avrupa ve Türkiye’deki e-ticaret verilerinde ise gerilemeye işaret ediyor. Geçen haftaya göre giyim gibi tüketim malzemeleri satan e-ticaret şirketlerinin trafiğinde yüzde 30 civarında azalma yaşanıyor. Tatil sitelerinde yüzde 60 ila yüzde 75’lik trafik düşüşü yaşanırken online çiçek perakendecilerinde de aynı seviyede azalma gerçekleşti.

Salgın tehdidinin ne kadar süreyle devam edeceğini bilemeyen tüketici, öncelikle temel ihtiyaçlara odaklanarak gıda gibi tüketim malzemelerine yöneliyor. Bu süreçte dışarıdaki konvansiyonel marketler yerine dijital alanda, mümkün olduğunca temassız alışveriş yapmaya özen gösteren kitle online gıda marketlerinin trafiğini yüzde 100’ün üzerinde artırmış durumda. Ancak online gıda marketlerinin yoğun talep karşısında teslimat işlemlerinde güçlük yaşadığı da gözleniyor.

Kendine yatırım yapan online eğitim diyor

Evlerde geçirilen bu süreci en yararlı şekilde değerlendirmek isteyen kesimse online eğitime yöneldi. Hem öğrenciler hem de beyaz yakalılar kendine ve geleceğe yatırım hedefiyle online eğitim sitelerine yöneldi. Medianova verilerine göre öğrencilere yönelik online eğitim platformlarında şimdiden 8 kat trafik artışı var. Şirketlere yönelik online eğitim platformlarında ise yüzde 150’lik bir trafik artışı görülüyor.

Söz konusu verilere ilişkin bir değerlendirme yapan Medianova CEO’su Serkan Sevim, korona virüsünün tüm dünyayı ciddi anlamda sınava soktuğunu ve insanlığı dijital servislere doğru yönelttiğini kaydetti. Sevim, “Medianova’nın verilerine göre Türkiye tüm dünya ile benzer bir dijital tüketim içinde. Yerli bir şirket olarak yatırımlarımızda Türkiye’ye her zaman öncelik verdik ve vermeye devam ediyoruz. Şu anda son yaptığımız yatırımlar ile Türkiye’de yerli ve yabancı dahil en büyük şirketin 5 katı kadar daha büyük bir kapasitemiz var. Türkiye’nin verisinin Türkiye’de kalması için ve e-ticaretten video, müzik servislerine kadar daha hızlı dijital servisler için ülkeye güven içinde yatırıma devam edeceğiz. Bu alanda bizimle çalışan tüm yerli operatör paydaşlarımıza da teşekkür ediyoruz” dedi.

 


Etiketler: NETWORK MEDİANOVA KORONAVİRÜS ONİOSOFT DİJİTALEĞLENCE ONLİNEOYUN VİDEO YOUTUBE FACEBOOK İNSTAGRAM

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Endüstriyel tasarım ile yapı sektörü de dijitalleşiyor

Design Turkey Endüstiyel Tasarım Ödülleri’nde, 4 farklı sektördeki tasarımlarıyla 4 “İyi Tasarım Ödülü” ödülü birden kazanan Mete Mordağ’ın endüstriyel tasarımını üstlendiği ‘Skyroof Prestige’ tasarımıyla dayanık...

Kişisel Verileri Koruma Kurumu Başkanı'ndan, Sosyal Medya Güvenliği Hakkında Açıklama

Kişisel Verileri Koruma Kurumu Başkanı Prof. Dr. Faruk Bilir, sosyal mecralarda kişisel bilgilerin paylaşılmasındaki tehlikeler hakkında açıklamalarda bulundu. İnternetin gelişmesinin toplumda da farkılık meydana getirdiğini söyleyen Bilir, kötü niyetli kişilerin de arttığını söyledi.

Kişisel Verile...

Kendi kendine oluşabilen DNA zincirleri geliştirildi

ABD'nin Harvard Üniversitesi Wyss Enstitüsünden araştırmacı Peng Yin ve ekibi, "Öncül Değişme Tepkisi" (PER) adını verdikleri işlemler dizisiyle farklı işlevleri yerine getiren iki moleküler aygıtı gelişim halinde birleştirmeyi başardı. Araştırmacılar bir yanda kendi...