loader
Ekonomistlerden korkutan uyarı:

Ekonomistlerden korkutan uyarı: "Ekonomi tekrar dip yapacak!"

TÜİK'in verilerine göre sanayi üretimindeki azalma ve TL'nin değer kaybını değerlendiren ekonomistler yılın ikinci çeyreğinde ekonominin tekrar dip yapabileceği öngörüsünde bulundu.

Ekonomik krize paralel olarak sanayi üretiminde yıllık bazda düşüş sürüyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2.2 geriledi. Arındırılmamış sanayi üretim endeksi de martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.7 azaldı. Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi martta bir önceki aya kıyasla yüzde 2.1 artış kaydetti.

Sanayinin alt sektörleri incelendiğinde, martta madencilik ve taşocakçılığı sektörü endeksi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2.2 artarken, imalat sanayi sektörü endeksi yüzde 2.6 ve elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü endeksi yüzde 0.7 azaldı.

Şubat ayı sanayi üretimi verisi yüzde 1.3 artıştan yüzde 1.4 artışa, yıllık da yüzde 5.1 daralmadan yüzde 5 daralmaya revize edildi. 2019 birinci çeyreğinde takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 4.8 azaldı.

TEKRAR DÜŞÜŞ

Bloomberg’in analizinde, hükümetin mali teşvikleriyle sanayide aylık bazda yılın ilk üç ayında kaydedilen toparlanmanın muhtemelen kısa süreli olacağı ve TL’deki değer kaybına paralel olarak yılın ikinci çeyreğinde ekonominin tekrar dip yapabileceği vurguladı. Nomura International’ın gelişmekte olan piyasalar ekonomisti İnan Demir, martın ikinci yarısında itibaren finansal piyasalarda görülen dalgalanma ve politik belirsizliklerin ikinci çeyrekte ekonomik aktiviteyi olumsuz etkileyeceğine dikkat çekti. 

ING Bank Başekonomisti Muhammet Mercan, ilk çeyrekte kamu bankalarının öncülüğünde kredilerdeki artış ve çeşitli teşviklerle sanayi üretiminde biraz dengelenme olduğunu ancak ikinci çeyrekte kredilerin ivme kaybettiğini, ekonomide aşağı yönlü riskler bulunduğunu dile getirdi.

METALDE SERT DARALMA

Takvim etkisinden arındırılmış toplam sanayi üretimi martta yıllık bazda yüzde 2.2 azalırken, aynı dönemde ana metal sanayi sektöründe düşüş yüzde 16.5’e ulaştı. İnşaat, beyaz eşya, makine ve otomotivdeki sert daralma, metal sanayiini de olumsuz etkiledi. Metalde yıllık bazda daralma üst üste 9. ayı geride bıraktı. 

Motorlu kara taşıtı imalatı da martta yıllık bazda yüzde 7.1 ile sert daralmanın olduğu bir diğer sektör oldu. Sermaye malı üretiminde yüzde 3.2, ara malı üretiminde yüzde 5.6’lık daralmalar kaydedildi. 
Savunma sanayii ürünlerinin dahil olduğu “diğer ulaşım araçlarının imalatı” aynı dönemde yüzde 32’lik artışla toplam sanayi üretimindeki düşüşün şiddetini azalttı.

Martta aylık bazda toplam sanayi üretimi yüzde 2.1 artarken, ana metal sanayi üretiminde aylık bazda da yüzde 2.2 düşüş kaydedildi. Deri imalatında da aylık bazda yüzde 4.6’lık düşüş oldu. Aynı dönemde aylık bazda ara malı üretimi yüzde 2.7, sermaye malı üretimi yüzde 3.4 arttı.

Kaynak ; Yeniçağ

Bu haberi kaynağından okumak için lütfen linke tıklayınız;https://www.yenicaggazetesi.com.tr/ekonomistlerden-korkutan-uyari-ekonomi-tekrar-dip-yapacak-234225h.htm


Etiketler: EKONOMİ

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Ekonomiye öncelikli paket

Ekonomiye öncelikli paket


3 yıl önce Best Haber

AK Parti, seçimden önce özellikle ekonomi alanında yoğunlaşan acil ve öncelikli konuları yasalaştırmayı hedefliyor.

AK Parti, 23 Haziran’da yenilenecek İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimlerinden ö...

Kasım ayı enflasyon rakamları açıklandı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2017 yılı Kasım ayı Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Yurt içi üretici fiyat endeksini (Yİ-ÜFE) açıkladı. Buna göre; TÜFE’de (2003=100) 2017 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,49, bir önceki yılın Aralık ayına gö...

 DİMES İçecek Şirketi Vizyonu ve Güçlü İhracat Genişlemesi ile Büyüdü

Ülkemizin önde gelen yerli sermayeli meyve suyu ve içecek markası DİMES, daralma gösteren yurt içi pazarda pozitif ayrışarak büyümeyi sürdürürken, kendi markası ile var olduğu uluslararası pazarlarında da büyümeye devam ediyor. İçecek pazarının yenilikçi, besl...