loader
Aksigorta Dijital Asistanı ile 3 milyon başarılı işlem gerçekleştirdi

Aksigorta Dijital Asistanı ile 3 milyon başarılı işlem gerçekleştirdi

DijitalleÅŸme stratejileri doÄŸrultusunda Nisan 2018’de sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması ADA’yı (Aksigorta Dijital Asistan) baÅŸlatan Aksigorta, 2 yılda 3 milyon baÅŸarılı iÅŸlem gerçekleÅŸtirdi.

Yeni nesil sigortacılık dönemini baÅŸlatan ve dijitalleÅŸmeyle birlikte sigortacılığı kolay, yalın ve eriÅŸilebilir hale getirdiklerini belirten Aksigorta Bilgi Teknolojileri ve Dijitalden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “Sektörün ilk yapay zekâ uygulaması ADA ile 2018’de 6 departmanda 30 farklı iÅŸ sürecini yönetirken, ÅŸu anda 8 farklı departmanda 70’ten fazla iÅŸ sürecimizi yapay zekaya emanet ettik. İlk yıl 1 milyon iÅŸlemle çıktığımız bu dijitalleÅŸme yolunda, 2019 sonu itibariyle toplamda 3 milyon iÅŸlemi ADA ile gerçekleÅŸtirdik’’ diye konuÅŸtu.

Operasyonel verimlilik ve müÅŸteri memnuniyeti arttı

İyi tanımlanmış iÅŸleri yapay zekaya devrederek, çalışanların daha katma deÄŸerli iÅŸlere yöneldiklerini ifade eden Metin Demirel, “ADA; insan kaynakları, çaÄŸrı merkezi, finans ve muhasebe, hasar, UW, acenteler, broker ve kurumsal satış kanallarının yanı sıra hukuk departmanlarına önemli oranda destek sundu. Aynı zamanda ADA, 200 milyon prim üretimi yapılan filo iÅŸlemlerinde tüm süreci baÅŸtan sona yönetti. Bu sayede çalışanlarımızın katma deÄŸerli iÅŸlere yönelmesini ve verimliliÄŸin artmasını saÄŸladık. DijitalleÅŸme ile birlikte Operasyonel verimliliÄŸin artışının yanı sıra müÅŸteri deneyiminde de oldukça iyi geliÅŸmeler yaÅŸandı. 400.000 hasar evrakı ADA tarafından ayrıştırılıyor, hasar dosyası ile eÅŸleÅŸtiriliyor. Türkiye genelinde 2.500 acenteden gelen yaklaşık 680.000 talep ADA tarafından cevaplanıyor, cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düÅŸtü. Öte yandan, yine sektörde bir ilk olarak hayata geçirdiÄŸimiz ADA alt tabanlı WhatsApp Business ile müÅŸterilerimiz hasar dosyalarını 7/24 akıllı telefonlarından takip edebiliyorlar.Tüm bu geliÅŸmelerle, Aksigorta olarak müÅŸteri memnuniyetimizi 3 puan artırmış olduk’’ dedi.

Daha fazla iÅŸ sürecinde ADA kullanılacak

Yakın zamanda yapay zekanın kullanıldığı iÅŸ süreçlerinde artış yaÅŸanacağını vurgulayan Demirel, ÅŸöyle konuÅŸtu: “IOT (Nesnelerin İnterneti), görsel tanıma ve konuÅŸma sentezi gibi yapay zekâ yeteneklerini de kullanarak diÄŸer sigortacılık süreçleri ile entegrasyon konusunda araÅŸtırmalara devam ediyoruz. ADA, yakın gelecekte tüm yapay zekâ bileÅŸenleri ve bunlarla entegre diÄŸer teknolojileri kullanarak tüm süreçlerimizde en büyük yardımcımız olacak.’’


Etiketler: SİGORTACILIK AKSİGORTA DİJİTALASİSTAN BİLGİTEKNOLOJİLERİ METİNDEMİREL YAPAYZEKA TEKNOLOJİ TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA

Åžimdi PaylaÅŸ

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

‘Seyyanen Zam İstiyoruz’

‘Seyyanen Zam İstiyoruz’


1 yıl önce Best Haber

Memur-Sen Antalya İl BaÅŸkanı Ünal Hisarkaya, kamu görevlilerinin alım gücünün düÅŸtüÄŸünü belirterek seyyanen zammın düÅŸünülmesi gerektiÄŸini belirtti.

Memur-Sen olarak 5. Dönem Toplu SözleÅŸmesi’nde sundukları tekliflerin kabul edilmiÅŸ olsaydı ÅŸu an bu tartıÅ...

Cumhurbaşkanı Erdoğan:Kurallara uyulmazsa daha sıkı tedbirler alınabilir

CumhurbaÅŸkanı ErdoÄŸan, video konferansla AK Parti il baÅŸkanları toplantısında konuÅŸuyor. Gündeme iliÅŸkin önemli deÄŸerlendirmelerde bulunan ErdoÄŸan, koronavirüs ile ilgili alınan kurallara uyulmaması halinde daha sıkı tedbirlerin geleceÄŸini dile geti...

Örnek davranış

Örnek davranış


2 yıl önce Best Haber

SokaÄŸa çıkma yasağında DöÅŸemealtı Belediyesi yine halkının yanında yer aldı.

Antalya DöÅŸemealtı Belediyesi ekipleri Cumartesi Pazar sokaÄŸa çıkma yasağı süresi boyunca evde

kalmak zorunda bırakılan DöÅŸemealtı halkına gıda kolisi dağıtımında bulundu. SokaÄŸa çıkma yasaÄŸ...