loader
Uzmanlar uyardı uyandıktan sonra hemen bu hatayı yapmayın

Uzmanlar uyardı uyandıktan sonra hemen bu hatayı yapmayın

Yatmadan 2 saat önce besin tüketilmemesinin hem zayıflamaya yardımcı, hem de sabaha daha enerjiyle uyanmayı sağladığını söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Demetgül, önemli açıklamalarda bulundu.

Seda Demetgül, beslenme düzeninin bozulması, fiziksel aktivitenin sınırlandırılması, su tüketiminin azalması gibi durumların kilo alımına neden olabildiğini, özellikle yaz mevsiminde değişen alışkanlıkların mutlaka geç kalınmadan eski rutin alışkanlıklarla yer değiştirmesi gerektiğini kaydetti. 

Neler yapılmalıdır?
Beslenme düzeninin bozulmasıyla kronik hastalıklarla karşılaşma durumlarıyla karşı karşıya kalınabileceği uyarısında bulunan Demetgül, şu açıklamalarda bulundu:

“Bu yüzden düzenli uyku, sağlıklı öğünler, bol su tüketimi, günlük fiziksel aktivite yapmak mutlaka günlük alışkanlıklarımız olmalıdır. Yaz mevsiminde tüketimi artan gazlı şekerli içeceklerin tüketiminden kaçınılmalı ayrıca kafein içeren kahve ve çay gibi içeceklerinde mutlaka belirlenen ölçülerden fazla tüketilmemelidir."

"Günlük olarak yetişkin bireylere 6-8 saat uyku gereklidir. Özellikle yüksek kafein içerikli içecekler uykusuzluğa ve sonucunda da yorgunluğa sebep olarak sağlığımızı olumsuz etkiler”

“Uyandıktan 30 dakika sonra kahvaltı yapılmalı” 
Uyandıktan 30-40 dakika sonra mutlaka kahvaltı yapılması ve günlük olarak en az 2 en fazla 5 saat arayla öğünler planlanması gerektiğini dile getiren Dyt. Seda Demetgül, şu şekilde sözlerini bitirdi:

“Haftalık olarak ortalama 150 dk. hafif tempolu fiziksel akitivite planlanmalıdır. Bireyin gereksinmesine göre değişse de günlük ortalama 2 buçuk, 3 litre su tüketilmelidir. Uyumadan 2 saat öncesinde besin tüketimi mutlaka bitirilmelidir. Özet olarak; bireyin gereksinimlerine göre beslenmesi çok önemlidir, kişisel özelliklerinize ve yaşam koşullarınıza uygun beslenme önerileri için diyetisyen desteği almak en doğru yöntemdir”

KAYNAK : https://www.internethaber.com/uzmanlar-uyardi-uyandiktan-sonra-hemen-bu-hatayi-yapmayin-2045281h.htm


Etiketler: BESLENME DİYET UYKU SU KİLO VERME

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Sürekli Yorgunsanız Sebebi Bu Olabilir!

Kendinizi sürekli yorgun mu hissediyorsunuz? Sabahları yorgun uyanıyor ve işlerinize yetişememekten şikayet ediyorsanız Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar’ın önerilerine kulak vermelisiniz.

Kaliteli Uyku Hepimiz İçin Gerekli
Doktorların yetişkin hastalard...

BESİN ZEHİRLENMELERİNE KARŞI ÖNERİLER.

Gıda zehirlenmeleri riski yaz aylarında artıyor. Mikroorganizmalar sıcak havalarda çok daha kolay ve kısa sürede çoğalabiliyor. Mikroorganizma sayısı arttıkça ise hastalığın hızı ve etkileri de aynı şekilde artış gösteriyor. Liv Hospital Gastroentereloji Uzmanı Prof. Dr. Binnur Şimşek alınabilec...

İstanbul'da gıda terörüne ceza yağdı! Ölümcül kimyasal kullanılmış!

İstanbul'da yılın ilk 6 ayında 102 bin iş yeri İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından incelendi. Denetlenen bazı gıdalarda ölümcül kimyasallar tespit edildi. Bu kimyasalların ölüme yol açabileceği konusunda uzmanlar uyardı. 36 işletmeye suç duyurusunda bulunud...