loader
Sokaktaki canlarımızın mamalarını da biz üretiyoruz

Sokaktaki canlarımızın mamalarını da biz üretiyoruz

Kepez Belediyesi, sokak hayvanlarını belediye yemekhanesi ve kreşlerinden çıkan organik yemek atıklarından ürettiği mamalarla besliyor. Üretilen mamalar hem sokaktaki, hem de belediyenin veterinerlik servisindeki kedi ve köpeklerin beslenmesi için kullanılıyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayesinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca başlatılan ‘Sıfır Atık Projesi’ni destekleyen Kepez Belediyesi, proje kapsamında ilçede örnek çalışmalara imza atıyor. Kompost çalışmalarıyla bahçe ve sera atıklarından organik gübre üreterek çiftçisinin yüzünü güldüren Kepez Belediyesi, bir yandan da organik yemek atıklarından da sokaktaki sevimli dostlar için mama üretiyor. Hizmet binası yemekhanesi ve belediye kreşlerinden çıkan yemek atıkları belediye ekipleri tarafından günlük olarak toplanıyor. Yemek atıkları aynı gün içerisinde kedi köpek maması üretimi için makinelere konuluyor ve ardından da üretim sonrasında peletlenerek tüketilebilir hale getiriliyor.

Hem israf önleniyor, hem de sokaktaki hayvanlar besleniyor

Günlük 200 kg kapasiteli üretim makinesi ile mama üretim faaliyetini aralıksız sürdüren Kepez Belediyesi’nin ürettiği mamalar, ilçedeki sokak hayvanları ve belediye veterinerlik servisindeki hayvanların beslenmesi için kullanılıyor. Kepez Belediyesi, ‘Sıfır Atık Projesi’ kapsamında günlük üretilen ekmeğin yüzde 10’unun çöpe atıldığı ülkemizde israfın önüne geçilmesi için de geçtiğimiz aylarda ilçenin belirli noktalarına ‘Bayat Ekmek Toplama Kutuları’ yerleştirmişti.  Bayat ekmek toplama kutularına bırakılan ekmekleri de sokak hayvanları için kuru mamaya dönüştüren Kepez Belediyesi, toplanan ekmekleri Kepezli besicilere de veriyor.  


Etiketler:

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Kadın Girişimcilerden Hijyen Farkındalığına Ulusal Dönüşüm

Kadın girişimciler, pandemi döneminde mikro işletmeler için hijyen eğitim hareketini başlatıyorlar. Hizmet sektöründeki mikro işletmeler için hijyen odaklı eğitim programları oluşturarak tüm Türkiye’de temiz, hijyenik, sağlıklı hizmet sunan işletmelere sahip olmak ve hijyen farkındalığı ile i...

Mobilyada 2020 trendleri CNR İMOB’da görücüye çıkıyor

Salt mobilya fuarı olarak ele alındığında gerek metrekare, gerek katılımcı ve gerekse de ziyaretçi açısından dünyanın en büyük ev mobilyaları fuarı niteliği taşıyan CNR İMOB, 500 milyar dolarlık pazarın en büyük oyuncularını İstanbul’da buluşturuyor. 2 milyar doları aşkın ticar...

Domino’s Türkiye fast-food pazarında liderliği hedefliyor

İzlediği nokta atışı pazarlama stratejisiyle 2019 yılında önemli bir dönüşüm yaşayan Domino’s, 2020 yılında fiyat ve ulaşılabilirliğiyle Türkiye fast-food pazarında liderliği hedefliyor. Pizza satan evlere servis markası kimliğini genişleterek “Domino’s Sofrası” konseptini yaratan ve Ekm...