loader
ÖĞRENCİ YOKSULLUĞU NEDEN GÖRMEZDEN GELİNİYOR?

ÖĞRENCİ YOKSULLUĞU NEDEN GÖRMEZDEN GELİNİYOR?

İyi Parti Adana Milletvekili, Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu üyesi İsmail KONCUK, “İstanbul Üniversitesi öğrencileri indirimli öğün sayısının bire indirilmesi ve ikinci öğüne yapılan zam için seslerini duyurmaya çalışırken, İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü 3. sınıf öğrenicisi Sibel Ünli 20 yaşında maddi sorunları nedeniyle yaşamaktan vazgeçti.” diyerek konuyu Meclis gündemine taşıdığını belirtti.

 Koncuk şöyle devam etti; “Yaşanan olaydan sonra üniversite yemekhane ile ilgili kararı iptal etmiştir. Ancak üniversite öğrencilerinin yoksulluğu yalnızca İstanbul’a özgü bir durum değildir. 2016 yılında Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı bünyesinde Gençlik Ruh Sağlığı Çalıştayındaki araştırmanın bulgularının bir kısmı da 4 Eylül 2019’da Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından açıklandı. Resmi olarak açıklanan genel değerlendirmelerde araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 46’sının son bir yıl içinde gelir getiren bir işte çalıştığı, bunların önemli bir kısmının yarı zamanlı ve düzensiz olarak çalışmakta olduğu ortaya çıkmıştır dedi. Üniversite öğrencilerinin içinde bulunduğu yoksulluk ve yoksunluk hali ciddi bir sosyo-ekonomik sorun.” bu sebeple gerekli araştırmaların yapılması için Meclis Araştırması verdiğini belirtti.

İyi Parti Adana Milletvekili Koncuk, “Üniversite öğrencilerinin içinde bulunduğu yoksulluk ve yoksunluk hali ekonomik bir sorun. Sorun ekonomikse kaynağını da ekonomide aramak gerekiyor. Üniversitelere yapılacak kaynak aktarımı Üniversitelerin geliştirme vakıflarının işleyişi ve alınan bağışlar nerelere aktarılıyor? Bu bağışlar neden burs olarak daha fazla öğrenciye dağıtılmıyor ya da verilen burs miktarı arttırılmıyor? Anadoluda sınırlı ekonomik kaynaklara ve istihdam olanaklarına sahip ailelerin sırtına yük olmamak ve üniversite eğitimini yarıda bırakmamak için çalışmak zorunda kalan öğrenciler üniversite çevresindeki kafelerde, restoranlarda garsonluk yapıyor, çağrı merkezlerinde çalışıyor, marketlerde, AVM’lerde tezgâhtarlık yapıyor. Bu öğrencilerin doğru eğitim almaları ve eğitim öğretim hayatından geri kalmamaları için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile protokol imzalanıp ücretsiz yemek ve barınacak yer imkânı sağlanması konusunda bir çalışma yapılamaz mı?” sorularıyla soru önergesi verdiğini belirtti.

Koncuk, son olarak geçtiğimiz aylarda bu konuya dikkat çekmek için Meclis Araştırması verdiğini belirterek şöyle devam etti; “Anayasal bir hak olarak tanımlanan eğitimin tüm vatandaşlar tarafından eşit bir biçimde erişilebilir olması devlet kurumlarının sorumluluğundadır. Öğrenim gören okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise, temel lise ve üniversite öğrencilerine bir öğretim yılı boyunca “okullarda ücretsiz yemek”  uygulaması için verdiğimiz Meclis Araştırması Milli Eğitim Komisyonu tarafından neden dikkate alınmıyor?” diyerek sözlerini tamamladı.

 

 


Etiketler: İYİPARTİ ÜCRETSİZYEMEK MİLLİEĞİTİMKOMİSYONU ÜNİVERSİTEHARÇLIK SİYASET TÜRKİYE AKDENİZ ADANA ANTALYA

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

İmamoğlu'ndan'Tatil' Eleştirilerine Yanıt: 'Demek ki Hiç Çalışmamışsın

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu  sel felaketinin ardından yapılan "tatil" eleştirilerine yanıt verdi. "Ben hayatımda hiç tatile çıkmadım" şeklinde eleştiri yapıldığını ifade eden İmamoğlu, "Demek ki hiç çalışmamışsın!" dedi. Haberin Devamı

Yakıp yıkanlar yerine imar edenler iş başında

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık,

 "Demokrasinin Türkiye için önemli ve şart olduğunu biliyoruz ama siz eğer devletin, milletin imkanlarını terör örgütlerine peşkeş çekerseniz, size sunulan imkanları dağdakilere erzak olarak gönderirseniz...

İmamoğlu:''5 Aydır davet bekliyoruz''

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 24’ncü ilçe belediyesi ziyaretini Şişli’ye yaptı. İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını, Şişli Belediye Başkanı Muammer Keskin’in makam odasında yanıtladı. İmamoğlu, kamuoyunun gündemine gelen “Yerel Yönetimler Yasa Taslağı” ile ilgili...