loader
​Kuru meyve ihracatçıları URGE Projesi ile verimliliğe odaklanacak

​Kuru meyve ihracatçıları URGE Projesi ile verimliliğe odaklanacak

Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduÄŸu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde verimli üretimi ve katma deÄŸerli ürün pazarlamasını hedefleyen Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları BirliÄŸi, sektörün güçlü oyuncusu 18 firmayı URGE Projesi’nde buluÅŸturdu.

Ege İhracatçı Birlikleri’nde basın toplantısı düzenleyen, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları BirliÄŸi BaÅŸkanı Birol Celep, "Ticaret Bakanlığımızın desteklediÄŸi Uluslararası Rekabetin GeliÅŸtirilmesi (URGE) projemiz kapsamında, yaklaşık 8 ay sürecek olan, Yalın Üretim Teknikleri Danışmanlık Faaliyeti baÅŸlığı ile yaklaşık 600 bin lira bütçeli bir çalışmayı bugün itibari ile baÅŸlatıyoruz." dedi.

URGE Projesi ile verimlilik artışı hedefleniyor

Bugüne kadar gerçekleÅŸtirilen URGE projelerinde daha çok yurt dışı pazarlamaya yönelik faaliyetlere odaklandıklarını anımsatan Celep, sözlerine ÅŸöyle devam etti: “İhracatı arttırmak yalnızca yeni pazar ve müÅŸteri bulmakla sürdürülebilir kılınamıyor. Aynı zamanda müÅŸteri memnuniyetini saÄŸlamak ve karlılığın da artması gerekiyor. Bu URGE Projesi ile yalın üretim teknikleri ile daha az maliyetle, daha kaliteli üretim hedefliyoruz. Amacımız verimliliÄŸi arttırmak olacak.”

URGE Projesinin detayları hakkında bilgi veren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları BirliÄŸi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Celep, “URGE projemiz kapsamında, yaklaşık 8 ay sürecek olan, Yalın Üretim Teknikleri Danışmanlık Faaliyeti baÅŸlığı ile yaklaşık 600 bin lira bütçeli bir çalışmayı bugün itibari ile baÅŸlatıyoruz. Yalın uygulamalarda amacımız, ÅŸirketlere 'balık vermenin ötesinde, balık avlamanın' öÄŸretilmesidir. Projeyle amacımız, fire, hata, müÅŸteri iadesi gibi kaliteyle ilgili maliyet arttıran problemlerin azaltılması, ürün akış süresinin kısaltılması, çalışanların iÅŸ yapma ÅŸekillerinin bazı örnek uygulamalarla iyileÅŸtirilmesi ve verimin arttırılması, maliyetin düÅŸmesi, çalışan motivasyonunun iyileÅŸtirilmesidir" diye konuÅŸtu.

İhracatta 2019 hedefi 1 milyar 450 milyon dolar

2019 yılı sonunda kuru meyve ihracatında 1 milyar 450 milyon doları aÅŸmayı beklediklerini dile getiren Celep ihracat rakamlarında geldikleri noktayı ÅŸöyle özetledi; “"Çekirdeksiz kuru üzümde 100 bin 410 ton ürün satarken 210 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdık. Kuru kayısıda 47 bin 55 ton karşılığı 122 milyon dolarlık ihracat yaptık. Kuru incirde ise; 31 bin 270 ton incir ihraç ederken döviz karşılığı 118 milyon dolara ulaÅŸtı. 2019 yılı ilk 11 aylık döneminde, yüzde 3'lük bir artışla 1 milyar 296 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaÅŸtık. Yıl sonunda ihracatımızın 1 milyar 450 milyon doları aÅŸmasını ve geçen yıla göre yüzde 7 oranında artış kaydetmesini bekliyoruz."


Etiketler: İHRACAT ÜRETİM EGEİHRACATÇIBİRLİKLERİ BİROLCELEP TİCARET URGEPROJESİ EKONOMİ

Åžimdi PaylaÅŸ

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Yapılandırma Kanunundan yararlanmak için son gün 31 Ağustos 2021

Yapılandırma Kanunundan yararlanmak için son gün 31 AÄŸustos 2021 

 

7326 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda DeÄŸiÅŸiklik Yapılmasına İliÅŸkin Kanun 9 Haziran 2021 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüÄŸe girmiÅŸtir. ...

Türkiye dünyadaki 13. büyük ekonomi

Londra Finans Merkezi BaÅŸkanı Estlin, "Türk ekonomisi büyüdü. Åžu anda Türk ekonomisi dünyadaki 13. büyük ekonomi. Türk ekonomisi Avrupa ülkelerinden daha hızlı ilerliyor." dedi.

Londra Finans Merkezi BaÅŸkanı Peter Estlin, Türk Sanayicileri ve İş İnsanları DerneÄŸi (T&U...

Portakalda erken hasat bereketi

Portakalda erken hasat bereketi


5 yıl önce Best Haber

Portakalın kilogramı ise dalında 1 liradan alıcı buluyor.

Türkiye’de narenciye üretiminde önemli yeri bulunan Finike ilçesinde portakal hasadı erken baÅŸladı. Ülke çapında ‘Finike portakalı’yla nam salan ilçede, normalde Kasım ayı sonunda yapılan hasat, bu yÄ...