loader
Geleceğin çalışanları kişisel gelişime önem veriyor

Geleceğin çalışanları kişisel gelişime önem veriyor

Hizmet verdiği 67 ülkede her gün 100 milyon kişinin yaşamına dokunan Sodexo, Global İşyeri Araştırması ile geleceğin çalışanlarının nabzını tuttu. Sodexo’nun çalışanlarıyla yaptığı görüşmeler ışığında yapılan araştırmaya katılan Z jenerasyonunun (1999 ve sonrası doğumlular) iş yerinden en büyük beklentisi ‘eğitim’ oldu. Z jenerasyonunun yüzde 81’i devam eden eğitime ve gelişimine önem verdiği, bu nedenle kişisel gelişim için fırsat sağlayan bir iş yerinde çalışmayı tercih edeceğini dile getirdi. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu eğitimin yanında kolaylıkla internet erişiminin olmasına dikkat çekti. Yüzde 74’lük kesim işyerlerinde kablosuz internet bağlantısı ile kolaylıkla internet erişiminin gerekli ve önemli olduğunun, bunun günümüz şartlarında birer ihtiyaç olduğunun altını çizdi.

İş dünyasının geleceği yeni nesil çalışanların yönlendirmesiyle birlikte yön değiştirdiğine dikkat çeken Sodexo CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, “Yeni nesil çalışanlarının beklentilerine yanıt veren iş yaşamı önem kazanıyor. Bu nedenle çalışanların gelişimine katkı sağlayabilecek destekleyici ve uyarlanabilir hizmetlerle geleceğin işyerini oluşturmak gerekiyor” dedi. Yemekten temizliğe tüm hizmetleri o kurumun ihtiyaçlarını gözeterek şekillendirdiklerini söyleyen Zeytinoğlu, “Çalışanların tercihleri doğrultusunda düşünülen hizmetlerle donatılmış mekanlar ile çalışanların aidiyet duygusunun artmasına, dolayısıyla da performans artışına katkı sağlıyoruz” dedi.

Nesiller arasında büyük farklar var

Rapordan öne çıkan notlar şöyle:

  • Z jenerasyonu çalışanların yüzde 81’i işyerlerindeki sağlık hizmetlerinin gerekli ve önemli olduğunu düşünürken, ‘Baby Boomers’ olarak bilinen 1946-1963 doğumlu çalışanların yüzde 44’ü aynı görüşü paylaşıyor.
  • Yeni nesil sosyal alanlara da önem veriyor. Z jenerasyonunun yüzde 71’i iş yerlerinde sosyal alanların mutlaka olması gerektiğini savunuyor. İş yaşamından yavaş yavaş elini çeken ‘Baby Boomers’ neslinin yüzde 60’ı çalıştığı yerde sosyal alan arıyor.
  • Kişisel asistan konusu da nesil farklılığını gözler önüne seriyor. Z jenerasyonunun yüzde 53’ü “Kişisel asistan gerek” diyor. 1946-1963 arası doğanların yüzde 31’i bu fikre sıcak bakıyor.
  • Z jenerasyonundan 3 kişiden 2’si çalıştığı işyerinin ulaşım hizmeti sunması gerektiğini düşünüyor. Eski jenerasyonda ise bu oran yüzde 49.

Etiketler: SODEXO ZJENERASYONU AHMETZEYTİNOĞLU TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA FACE İNSTAGRAM

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

FİNİKE’DEKİ 14 YENİ MERMER OCAĞI TBMM GÜNDEMİNDE

FİNİKE’DEKİ 14 YENİ MERMER OCAĞI TBMM GÜNDEMİNDE

CHP’Lİ BUDAK: “DOĞAYI KATLETMEK GELECEĞİMİZİ YOK ETMEKTİR”

CHP Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak, Antalya’nın Finike ilçesinde 14 yeni mermer ocağının daha açılacağı yönündeki iddiaları TBMM g&uum...

Pakdemirli: Korona ile topla ve tüfekle savaşılmıyor! Savunma sanayi kadar önemli

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli Covid-19 salgını tedbirleri dolayısıyla illerde gerçekleştirdiği tarım orman sektör toplantılarını ilk kez video konferans yöntemiyle Antalya tarım orman sektör temsilcileri ile gerçekleştirdi.Toplantıda yaptığı konuşmada geldiği ilk günden beri, &u...

Hız tutkusu ölüm getirdi: 2 ölü

Antalya’nın Gazipaşa ilçesinde Tek Teker Arif lakabıyla binilen motosiklet akrobatı Arif Razgatlıoğlu, aşırı hız nedeniyle kamyonetin arkasına çarptı.

Kazada, Razgatlıoğlu ve arkasında bulunan kadın yolcu olay yerinde can verdi.

Kaza, saat 17.00 sıralarında Gazipaşa Sahil Yolu&rs...