loader
Başkan Hakan Tütüncü, 540 dönüm alana ektikleri

Başkan Hakan Tütüncü, 540 dönüm alana ektikleri

11 ton buğdayın hasadından 1 milyon 250 bin adet ekmek üretmeyi planladıklarını açıkladı. Tütüncü, üretilen ekmeği de sosyal belediyecilik uygulamaları kapsamında ilçe halkıyla paylaşacaklarını aktardı.

Kepez Belediyesinin, tarıma farkındalık oluşturmak ve atıl tarım arazilerini üretime kazandırmak amacıyla 540 dönüm tarlaya ektiği buğdayların hasat olduktan sona nasıl değerlendirileceği belli oldu.
Kirişçiler Mahallesi’nde oluşturulan 200 dönümlük Antalya Orman Çiftliği’ne ve atıl halde iken tarlaya dönüştürülen 340 dönümlük araziye, ekim sezonunda 11 ton buğday ekildi.
Toplamda 540 dönüm alanda toprakla buluşturulan buğday tohumları, kış mevsiminin yağışlı geçmesiyle de bereketli ve sağlıklı şekilde büyüyor. 
Geçtiğimiz Kasım ayında toprağına attığı buğday tohumlarının filizlendiği Antalya Orman Çiftliği’ni ziyaret eden Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, bugüne kadar hiç ekilmeyen 200 dönümlük taşlık bir araziyi, yemyeşil bir tarlaya dönüştürmelerinin mutluluğunu yaşadı.
Kepez’in buğday ovaları bereketi müjdelerken, buğdayların nasıl değerlendirileceği sorusu da cevabını buldu.

Ekilen tarlaların bereketi sofralara ekmek olacak
Başkan Hakan Tütüncü, buğdayı nasıl değerlendirecekleriyle ilgili şu açıklamayı yaptı: “Hasat edilen buğdaylar una dönüştürüldükten sonra ekmek fabrikamızda ekmek olacak ve sosyal belediyecilik uygulamalarımız kapsamında da değişik yollarla halkımıza armağan edilecek. Tarlalarımızdan hasat ettiğimiz buğdaydan 1 milyon 250 bin adet ekmek üretmeyi düşünüyoruz.  1 milyon 250 bin adet ekmeği de yıl boyunca hemşerilerimizle paylaşacağız.”

Buğday ekimi bereketli bir proje oldu
Kepez Belediyesinin, büyük düşünen bir belediye olduğunun altını çizen Başkan Tütüncü, açıklamasında şunları kaydetti: “Kepez Belediyesi, bir proje ile aynı anda birkaç tane farklı toplumsal faydayı hedefleyen bir belediyedir. Aslında Antalya Orman Çiftliği projemize baktığınız zaman da bunu görüyorsunuz. Bir yandan tarıma dikkat çekerek, farkındalık oluşturuyoruz.  Diğer yandan üretimin ne kadar kıymetli bir şey olduğunu gözler önüne seriyoruz. Ülkemizin bir tarım ülkesi olduğu gerçeğini hatırlatıyoruz. Ürettiğimiz ürünleri, halkımızla paylaşarak,  sosyal belediyecilik uygulamalarımıza farklı bir derinlik kazandırıyoruz.

“Atıl arazilerin tarıma kazandırılmasına teşvik ettik” 
Tütüncü, 540 dönüm alanı ekmelerinin, ilçenin kırsaldaki yıllardır değerlendirilmeyen tarlaların yeniden tarıma kazandırılmasını teşvik ettiğinin de altını çizerek,  şunları söyledi: “Bugün, 200 dönümlük bir orman çiftliğine sahip olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu çiftlikte inanıyorum ki, çok daha farklı açılardan de faydalar üretecek projeleri hayata geçireceğiz. Ama sadece orman çiftliği mi? Hayır. Bunun yanında toplam ektiğiniz alanların 540 dönüm olduğunun altını bir kez daha koyu kalemlerle çiziyorum. 540 dönüm alanı ekme projemiz, Kepez’in diğer atıl arazilerini tarıma kazandırma konusunda müthiş bir motivasyon sağladı. Bu çiftlik kadar o motivasyonun açığa çıkması mutluluk verici bir durum.”


Etiketler:

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Domino’s Türkiye fast-food pazarında liderliği hedefliyor

İzlediği nokta atışı pazarlama stratejisiyle 2019 yılında önemli bir dönüşüm yaşayan Domino’s, 2020 yılında fiyat ve ulaşılabilirliğiyle Türkiye fast-food pazarında liderliği hedefliyor. Pizza satan evlere servis markası kimliğini genişleterek “Domino’s Sofrası” konseptini yaratan ve Ekm...

Ramazan Bayramı öncesi önemli gelişme! Otobüs firmalarına izin çıktı…

Şehirler arası sefer yapan otobüs firmaları, Ramazan Bayramı tatili süresince ek seferler düzenleyebilecek. Ek sefer izni 30 Mayıs'ta başlayacak, 11 Haziran'da sona erecek

Şehirler arası sefer yapan otobüs firmalarının Rama...

Analiz: Sosyal Medyada ‘’Kadın’’

8 Mart Dünya Kadınlar Günü, ardında yer alan felsefe itibarıyla her yıl hem markaların hem de sosyal medya kullanıcılarının gündeminde. Sosyal CRM ve veri analizi şirketi Adba Analytics, The Brand Age dergisi için 1 Ocak 2019 - 14 Şubat 2020 aralığını baz alarak hazırladığı ‘’Sosyal Medyada Kadın&...