loader
Başkan Böcek, 3. Etap Raylı Sistemde inceleme yaptı

Başkan Böcek, 3. Etap Raylı Sistemde inceleme yaptı

Böcek, “Varsak-Otogar güzergâhı Temmuz sonu açılacak”

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek 3. Aşama Raylı Sistem Hattı’nda
devam eden çalışmaları yerinde inceledi. 31 Mart seçimleri öncesinde açılan Varsak-Otogar
güzergâhındaki seferlerin seçimlerin ardından yüklenici firma tarafından teknik testlerin
yapılması amacıyla durdurulduğunu vurgulayan Başkan Böcek, “Temmuz ayı sonu itibariyle
3. Aşama Raylı Sistem Otogardan Varsak’a kadar açılmış olacak” dedi.

Göreve geldiği günden bu yana 3. Aşama Raylı Sistem hattı ile ilgili süreci yakından takip
eden Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhitin Böcek, Başkan Danışmanı ve Sözcüsü
Dr. Öğretim Üyesi Cem Oğuz ve Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanı Hülya
Atalay ile birlikte incelemelerde bulundu. Raylı Sistem İnşaat alanında çalışan işçilerle
selamlaşan Başkan Böcek, inşaatın tünel bölümünü de gezdi.
ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Başkan Böcek, 31 Mart 2019 yerel seçimlerinden bir süre önce hizmete açılan ancak 1 Nisan
2019 tarihinde yüklenici firma tarafından teknik eksiklerin tespit edilebilmesi amacıyla
seferleri durdurulan 3. Etap Raylı Sistemin Varsak-Otogar hattı arasında yolcu taşımaya
başlayabilmesi için çalışmaların devam ettiğini söyledi.
SİSTEM TEKNİK TESTLERDEN GEÇİYOR
Trafik ve yolcu güvenliği açısından sistemin teknik anlamda 28 testten geçmesi gerektiğine
dikkat çeken Başkan Böcek, “28 test can ve mal güvenliği açısından son derece önemliydi.
Ben mazbatamı almadan önce burası yüklenici firma tarafından durdurulmuştu. Biz de
arkadaşlarımızla birlikte hemen toplantılarımızı yaptık ve sürece hız verdik” dedi.
TESTLER TEMMUZ SONUNDA TAMAMLANACAK
Başkan Böcek, Temmuz ayı sonu itibariyle 3. Aşama Raylı Sistem Hattı’nın Otogar’dan
Varsak’a kadar olan bölümünün açılmış olacağını belirterek, “Bütün çalışma arkadaşlarıma
teşekkür ediyorum. Allah kaza bela vermeden hayırlısıyla sevgili Kepezli hemşerilerimizin
hizmetine Temmuz ayı sonunda inşallah açmış olacağız. O zamana kadar da 28 test
tamamlanmış olacak” diye konuştu.
OTOGAR-ÜNİVERSİTE ARASINDA ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
3. Aşama Raylı Sistem Hattı’nın Varsak’tan Zerdalilik’e kadar olan toplam uzunluğunun 24,4
km olduğunu ifade eden Başkan Böcek, hattın geri kalanı için de çalışmaların devam ettiğini
söyledi. Başkan Böcek, “Otogarı geçince tünelin çalışmaları devam edecek. Akdeniz
Üniversitemizden ve Meltem’den nostalji tramvayı hattına ulaşıp toplamı 24,4 km olan
çalışmalarımıza devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
11 KM’LİK HAT ULAŞIM A.Ş.’YE DEVREDİLECEK
1 Nisan 2019 tarihi itibariyle Varsak-Otogar arasında yapımı tamamlanan hatta sistemi
durduran yüklenici firma, araç-durak ve güzergâh gabarisi uyum testleri, elektrik altyapısı-
kataner sistem-dezeksman ve trafo bağlantısı testleri ile sistem seyir süresi-güzergah üzeri
kavşak sinyalizasyon süreleri tespiti testlerini tamamladı. Yüklenici firma, durak
isimlendirme, bilet sistemi ve engelli yönlendirmelerine yönelik çalışmalarına da devam
ediyor. Bahse konu işlerin yapımının Temmuz ayı sonunda tamamlanmış olması hedefleniyor.
Bunun ardından Varsak-Otogar arasındaki 11 km’lik hattın geçici kabulü, Büyükşehir

Belediyesi meclisine sunumu ve belirlenen sözleşmesi şartlar altında Ulaşım A.Ş’ye devri
gerçekleştirilecek.
OTOGAR KAVŞAĞI GEÇİŞ TÜNELİ YAPILIYOR
Öte Yandan, toplam uzunluğu 24,4 km olan 3. Etap Raylı Sistem Hattı’nın Sakarya Bulvarı-
Dumlupınar Bulvarı arasında yer alan Otogar Bölgesi yapılarında ve Varsak depo sahası
faaliyetleri de devam ediyor. Otogar Kavşağı geçişini sağlayacak olan yerin 24 metre
altındaki 1300 metre uzunluğunda olan tünelin çalışmaları ise sürüyor. Tünel çalışmalarına ek
olarak Varsak-Otogar Hattı’nın devamı olan Akdeniz Üniversitesi yönündeki çalışmalara da
başlandı.


Etiketler: ANTALYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ANTALYA MUHİTTİN BÖCEK RAYLI SİSTEM VARSAK-OTOGAR

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Tütüncü, Kemer Belediye Başkanı Topaloğlu'nu ziyaret etti

Kepez Belediye ve Akdeniz Belediyeler Birliği Başkanı Hakan Tütüncü, Kemer Belediye Başkanı

Necati Topaloğlu’nu ziyaret etti.

Kepez Belediye meclis üyelerinin ve İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür'ün de hazır bulunduğu ziyarette,

Kemer Belediye Başkan Yard�...

Tütüncü den Dünya Kadınlar Günü’nde kadınlara kırmızı karanfil

8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde, Antalya Köy Pazarı’nı ziyaret eden Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, kırmızı karanfiller dağıtarak, kadınların gününü kutladı.

Kadınlara yönelik birçok örnek projelere imza atan Kepez Belediye Başkanı Hakan Tüt&uu...

Teleferik projesi cazibe merkezi oldu

Teleferik projesi cazibe merkezi oldu


8 yıl önce Best Haber


Tünektepe 790 bin kişi ziyaret ile rekora koşuyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi Tünektepe Teleferik Projesi, hizmete girdiği günden bu yana 90 bini yabancı turist olmak üzere 790 bin kişiyi zirveye taşıdı. Tünektepe, Antalya’ya gelenlerin görmeden gitmediği yeni cazibe merkezlerinde...