loader
​Çalışanına müşteri gibi davranan şirket kazanacak

​Çalışanına müşteri gibi davranan şirket kazanacak

Vergi, denetim ve danışmanlık şirketi KPMG, endüstri sektöründeki büyük dönüşümün, şirketlerin personel yapısını nasıl değiştireceğini araştırdı. Araştırma, finansal ağırlıklı planlarla geleceğe hazırlanan şirketlerin, insan kaynakları politikalarının da köklü değişimden geçmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

KPMG’nin yaptığı “İnsan Kaynaklarının Geleceği” araştırmasına göre, Endüstri 4.0’la gelen değişimden büyüyerek çıkmak isteyen kurumlar, yeni çağa uyum sağlayabilecek yeteneklere sahip çalışanları bünyelerine katmak zorunda. Bu nedenle şirketlerin, çağın kilit sözcüğü olan ‘müşteri deneyimi’ gibi ‘çalışan deneyimi’ tasarlamaları gerekecek.

Araştırmanın sonuçlarını yorumlayan KPMG Türkiye İnsan Kaynakları ve Değişim Yönetimi Danışmanlığı Kıdemli Müdürü Tuğba Kavak , “Şirketler çalışanlarını artık memnun edilmesi gereken birer müşteri gibi görmeye başlayacak. En iyi yetenekleri çekmek ve elde tutmak isteyen şirketler, birlikte çalışma deneyimini gençlere yaşatmak zorunda. Özenle hazırlanması gereken bu süreçte, çalışanlar için ‘müşteri seviyesinde’ teşvik edici bir deneyim sağlanması amaçlanmalı. İş hayatında basamakları tırmanan Y kuşağı ve yolda olan Z kuşağı için kriterler değişti. Yeni jenerasyonların anlayışına göre hangi şirkette çalışacağından çok çalıştığı şirketin kendisine sosyal ve kültürel anlamda ne katacağı önemli.Çalışan deneyimini en iyi kurgulayan ve anlatan şirket, çağın diğer parametlerine göre belirlediği yolda ilerleyebilir” dedi.

Teknoloji ve sosyal ortam önde

KPMG’nin araştırmasından çıkan rapora göre,‘çalışan deneyimi’ şu başlıklara ayrılıyor;

  • Dijital deneyim; çalışanların görevlerini tamamlamak için hangi teknolojik aletleri kullandığı
  • Sosyal deneyim; bir dayanışma ve topluluk hissi yaratılması
  • Çevresel deneyim; fiziksel çalışma alanının tasarımı.

KPMG Türkiye’den Tuğba Kavak, “Yeni nesil çalışanlar, görevlerini beklendiği şekilde yerine getirmek için en iyi teknolojik aletleri, dayanışma ve topluluk hissini artıracak sosyal ortam ve etkinlikleri,mutluluk ve teşvik duygusu yaratacak fiziksel çalışma ortamlarını istiyor. Bu şartları yerine getiren kurumlar Endüstri 4.0 çağının en önemli unsuru olan yetenekli insan kaynağını kazanarak, yoluna devam edecek” diye konuştu.

 


Etiketler: KPMG VERGİ DENETİM DANIŞMANLIK ENDÜSTRİ TUĞBAKAVAK TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

ASKON ve Kızılay'dan İdlib'e yardım Eli

İlk olarak “Acılarınızı Paylaşıyoruz” kampanyasıyla toplanan kışlık giysi, battaniye, gıda paketi,

hijyen malzemeleri, çocuk bezi ve ısıtıcı gibi yardımlarla dolu bir tır, törenle İdlib'e doğru yola

çıktı. Akabinde İdlib’teki yardıma muhtaç aileler ve çocukl...

Birevim,Tasarruf Finansmanı kavramını yeniden tanımladı

Geliştirdiği özgün “Sürdürülebilir Tasarruf Finansmanı” modeli aracılığıyla sektörüne kazandırdığı dinamizm ile dikkat çeken “BİREVİM”’; 2019 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Yılsonu itibarıyla BİR...

Antalya ekonomisinin toparlanması için bankalara büyük iş düşüyor

Vakıfbank Akdeniz Bölge Müdürü Mehmet Arıöz ve heyeti, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin’i ziyaret etti. Vakıfbank’ın kredi çalışmaları ve projelerini dinleyen Başkan Davut Çetin, Arıöz’e ATSO üyelerinin kredi talep ve ön...