loader
​Çalışanına müşteri gibi davranan şirket kazanacak

​Çalışanına müşteri gibi davranan şirket kazanacak

Vergi, denetim ve danışmanlık şirketi KPMG, endüstri sektöründeki büyük dönüşümün, şirketlerin personel yapısını nasıl değiştireceğini araştırdı. Araştırma, finansal ağırlıklı planlarla geleceğe hazırlanan şirketlerin, insan kaynakları politikalarının da köklü değişimden geçmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

KPMG’nin yaptığı “İnsan Kaynaklarının Geleceği” araştırmasına göre, Endüstri 4.0’la gelen değişimden büyüyerek çıkmak isteyen kurumlar, yeni çağa uyum sağlayabilecek yeteneklere sahip çalışanları bünyelerine katmak zorunda. Bu nedenle şirketlerin, çağın kilit sözcüğü olan ‘müşteri deneyimi’ gibi ‘çalışan deneyimi’ tasarlamaları gerekecek.

Araştırmanın sonuçlarını yorumlayan KPMG Türkiye İnsan Kaynakları ve Değişim Yönetimi Danışmanlığı Kıdemli Müdürü Tuğba Kavak , “Şirketler çalışanlarını artık memnun edilmesi gereken birer müşteri gibi görmeye başlayacak. En iyi yetenekleri çekmek ve elde tutmak isteyen şirketler, birlikte çalışma deneyimini gençlere yaşatmak zorunda. Özenle hazırlanması gereken bu süreçte, çalışanlar için ‘müşteri seviyesinde’ teşvik edici bir deneyim sağlanması amaçlanmalı. İş hayatında basamakları tırmanan Y kuşağı ve yolda olan Z kuşağı için kriterler değişti. Yeni jenerasyonların anlayışına göre hangi şirkette çalışacağından çok çalıştığı şirketin kendisine sosyal ve kültürel anlamda ne katacağı önemli.Çalışan deneyimini en iyi kurgulayan ve anlatan şirket, çağın diğer parametlerine göre belirlediği yolda ilerleyebilir” dedi.

Teknoloji ve sosyal ortam önde

KPMG’nin araştırmasından çıkan rapora göre,‘çalışan deneyimi’ şu başlıklara ayrılıyor;

  • Dijital deneyim; çalışanların görevlerini tamamlamak için hangi teknolojik aletleri kullandığı
  • Sosyal deneyim; bir dayanışma ve topluluk hissi yaratılması
  • Çevresel deneyim; fiziksel çalışma alanının tasarımı.

KPMG Türkiye’den Tuğba Kavak, “Yeni nesil çalışanlar, görevlerini beklendiği şekilde yerine getirmek için en iyi teknolojik aletleri, dayanışma ve topluluk hissini artıracak sosyal ortam ve etkinlikleri,mutluluk ve teşvik duygusu yaratacak fiziksel çalışma ortamlarını istiyor. Bu şartları yerine getiren kurumlar Endüstri 4.0 çağının en önemli unsuru olan yetenekli insan kaynağını kazanarak, yoluna devam edecek” diye konuştu.

 


Etiketler: KPMG VERGİ DENETİM DANIŞMANLIK ENDÜSTRİ TUĞBAKAVAK TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Yabancı çalışanda kayıt dışı sorunu

Turizm Etkinlik ve Eğlence Yatırımcıları Derneği (TEEYAD) yönetimi, derneğin kuruluşunun ardından ilk ziyaretini Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’na (ATSO) gerçekleştirdi.

Pandemide kasamıza 1 lira koymadık

ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, Başkan Yardımcısı Mustaf...

Anadolu, 2019'da emlak yatırımcısının yüzünü güldürdü

2019 verilerini inceleyen Hürriyet Emlak, Anadolu’da yer alan konutların yatırımcısına kazandırmaya devam ettiğini ortaya koydu. Verilere göre; Anadolu’daki satılık konutların fiyatlarında yaşanan yukarı yönlü hareket dikkat çekti. 2019’da satılık konut fiyatlarında Antalya Serik yü...

Tütüncü’den, Gaziler üreticilerine gece yarısı müjdesi

Zirai dona karşı seralarında nöbet tutan Gaziler’deki üreticileri ziyaret eden Başkan Tütüncü’nün, mahalleye inşa edilen Aile Yaşam Merkezi’nin, 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü’nde açılacağı müjdesi yürekleri ısıttı.

Kepez Belediy...